Herra etsii lampaita

Aloittaja Maire, 20.01.2017 19:28

« edellinen - seuraava »

Maire

Hes. 34 :
11 "Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
12 Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet.
15 Minä kaitsen itse lampaitani ja vien itse ne lepäämään -- näin sanoo Herra Jumala.
16 Minä etsin eksyneen ja tuon takaisin laumasta harhautuneen, minä sidon murtuneen jalan, minä hoivaan uupunutta, ja vahvat ja lihavat minä pidän kurissa. Minä kaitsen laumaani niin kuin sitä tulee kaita.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Aamuisin olen lukenut Hesekielin kirjaa ja tässä luvussa näkyy Herran Jumalan sydän. Hän säälii lampaita, jotka ovat joutuneet hajalleen ja haluaa itse etsiä ne ja koota laumaan.
Tässä ei syytellä lampaita, jotka  sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet.
Herra itse sitoo murtuneen jalan ja hoitaa uupunutta!
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

AnnaEmo

Herra on hyvä ja tahtoo meistä pitää huolen, aina! :-)

Maire

Luuk.15:3 Silloin Jeesus esitti heille vertauksen:
4 "Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen.
5 Kun hän löytää lampaansa, hän nostaa sen iloiten hartioilleen,
6 ja kotiin tultuaan hän kutsuu ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa kanssani! Minä löysin lampaani, joka oli kadoksissa.'
7 Minä sanon teille: näin on taivaassakin. Yhdestä syntisestä, joka kääntyy, iloitaan siellä enemmän kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä hurskaasta, jotka eivät ole parannuksen tarpeessa.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Jokainen lammas on Herralle tärkeä. Ei yhdenkään meistä hän halua joutuvan hukkaan.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16