29.5.2018

Aloittaja Leena, 29.05.2018 07:35

« edellinen - seuraava »

Leena

Jaebes rukoili Israelin Jumalaa: "Kunpa siunaisit minua ja tekisit suureksi minun maani, tukisit minua kädelläsi ja päästäisit minut onnettomuuksista ja vaivoista." Ja Herra täytti hänen pyyntönsä.
1. Aik. 4:10
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Jansku

#1
Katsoin omasta "Kuka kukin on" Raamatun selitysteoksesta niin en löytänyt Jaebes nimellä ketään. 

Jaebes muistuttaa ilmeisesti ulkoasultaan sanaa vaiva tai kipu. Joten itse ajattelisin, että Jaebesin elämä on varmasti ollut nimensä mukaisesti vaivalloista ja kipuilua. Ilmeisesti myös talousongelmia esim viljelysten kanssa kerta hän rukoilee että tekisi suureksi maansa.  Jaebesin vilpittömän rukouksen kautta Herra muutti Jaebesin elämän.

Näin voimme mekin tehdä. Rukoilla muutosta elämäämme. On kyseessä sitten vaivat, sairaudet, talousongelmat tai mitä tahansa. Herra on hyvä ja auttaa lapsiaan.

Kotisataman sivuilla on pohdittu tuota Raamatun kohtaa kattavasti

http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2003-01-01

Leena

 Mutta Jabes oli suuremmassa arvossa pidetty kuin hänen veljensä; ja hänen äitinsä oli antanut hänelle nimen Jabes sanoen: "Olen synnyttänyt hänet kipuja kärsien".
Ja Jabes huusi Israelin Jumalaa, sanoen: "Jospa sinä siunaisit minua ja laajentaisit minun alueeni; jospa sinun kätesi olisi minun kanssani ja sinä varjelisit pahasta, niin että minä pääsisin kipuja kärsimästä!" Ja Jumala antoi hänen pyyntönsä toteutua.
1. Aik. 4:9-10 33/38 käännös
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Jumalan tahdon toteutuminen meidän elämässä on tärkeintä.
Joona pakeni Jumalan antamaa tehtävää. Hän pakeni laivaan, mutta laivan ehdittyä ulapalle Herra nostatti ankaran myrskyn. Kaikkien vaiheitten jälkeen Joona lähti suorittamaan saamaansa tehtävää. Niniveläiset tekivät parannuksen ja Jumala armahti heitä.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16