Herra koski koiraan

Aloittaja Mama, 01.08.2018 22:42

« edellinen - seuraava »

Mama

Pari päivä sitten sain tyttären kaksi koiraa hoidettavaksi, kun isäntäväki lähti matkoille. Kerrostalo on näinä päivinä tosi kuuma paikka! Niinpä toinen koirista alkoi voida tosi huonosti mun viilennysyrityksistä huolimatta. Vanha koira ja muutenkin hengitysvaikeuksia. Yöllä kun ilma vähän viileni parvekkeella, kiedoin koiran märkään pyyhkeeseen, otin syliini ja menin parvekkeelle istumaan.ajattelin että tämä koira kuolee tähän! Aloin siunata koiraa ja lauloin hiljaa " Golgatan veressä voima on...", istuin varmaan puolituntia siunatun. Sitten koira alkoi katsoa minua ja hengittää normaalisti! Kiitos Herra! Pikkuhiljaa vein koiran nukkumaan ja koira on voinut hyvin sen jälkeen! Seuraavana päivänä tulimme tänne tyttären kotiin, missä viileämpää.

Maire

Koirille on hankalaa nämä kuumuudet. Eivät voi hiota kuin suun kautta ja siksi läähättävät. Helposti saavat lämpöhalvauksen. Meillä Primavera rasittuu kans helposti kuumasta. Märkä pyyhe on hyvä ja Herra kuulee rukoukset.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Seppo-Simeoni

Samankaltainen kokemus kuin Mamalla koirasta, on minulla kissasta. Vanhuksen kissa menetti ruokahalunsa ja kävi apaattiseksi, kaikesta päätellen alkoi tehdä kuolemaa. Kissa oli hänelle tavattoman tärkeä. Olin siinä lähettyvillä, pidin kissaa sylissäkin, ja rukoilin, että vanhus ja kissa saisivat vielä joitakin yhteisiä vuosia. Neljän onnellisen vuoden jälkeen kissa lopulta kuoli, siitä parin vuoden päästä kuoli vanhus, mutta hän ehti vielä nähdä seuraavan kissan kasvavan pennusta teini-ikäiseksi. Tuo pentu on nyt minun kissani, ollut jo useita vuosia. Vanhus oli oma äitini, ja hänen poikansa alkaa puolestaan olemaan vanhus.
(Luuk. 14:27) Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.

Mama

Ihana asia, Seppo-Simeoni!  Herra ymmärsi ja paransi!  Myös minun  äitini sai neljä lisävuotta elämäänsä, kun Herra pelasti varmasta kuolemasta !   Naapuri löysi viime hetkellä ennen paleltumiskuolemaa puutarhasta! Mitään vahinkoa ei aiheutunut, sen sijaan mumman hoito tuli järjestettyä kuntoon! Herralle kunnia!

Seppo-Simeoni

Tiedätkös Mama... minua hieman arvelutti rukoillessani, että onko soveliasta rukoilla eläimen puolesta. Ajattelen kumminkin, että niin tehdessäni rukoilin enemmänkin tuon vanhuksen, siis äitini, puolesta. Raamatussa ylipäänsä on niukasti sellaisia kohtia, joissa ylipäänsä suhtauduttaisiin eläimiin muuten kuin työjuhtina. Vertaus hyvästä paimenesta on toki sellainen, Nooan arkin eläimet niinikään, puhumattakaan Niiniven eläimistä, jotka Jumala säästi ihmisten ohella.

(Joona 4:11)  Enkö siis minä armahtaisi Niiniveä, sitä suurta kaupunkia, jossa on enemmän kuin sata kaksikymmentä tuhatta ihmistä, jotka eivät vielä tiedä, kumpi käsi on oikea, kumpi vasen, niin myös paljon eläimiä?"
(Luuk. 14:27) Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.

Leena

Ps.36:6 Ihmistä ja eläintä sinä autat Herra.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Mama

Uskon että Jumala rakastaa ja huolehtii kaikista  luoduistaan! Eihän voi olla väärin rukoilla myös luomakunnan puolesta!  Kyllä oon monesti joutunut pyytämään apua kun on ollut koirien kans tiukka tilanne! Onhan nuo eläimet annettu meille hoidettavaksi! (Ainakin perheen lemmikkieläimet)

Leena

1. Moos. 2:15
Herra Jumala asetti ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Seppo-Simeoni

Lainaus käyttäjältä: Leena - 02.10.2018 18:42
Ps.36:6 Ihmistä ja eläintä sinä autat Herra.
Todellakin psalmissa 36 sanotaan näin. Olen tämän aikoinani alleviivannutkin erääseen muuhun teokseen, mutta en sitä muistanut, mikä on hyvin outoa, sillä olen erittäin eläinrakas. Kaiketi oli tarkoitus, että minun oli tultava tälle foorumille asti löytääkseni sen uudelleen. Kiitos, Leena.
(Luuk. 14:27) Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.