Turva Kristuksessa

Aloittaja lilli, 06.08.2019 20:19

« edellinen - seuraava »

lilli

 Heippa kaikille 😃. Kiitos kirjoituksistanne😃 Pari sanaa itsestäni, kun löysin juuri tämän foorumin. Oon kolunnut monet mutkat ja saanut viimein rauhan Jeesuksen ristin luona. Eivät auttaneet hengelliset eivätkä henkiset elämykset ja kokemukset! Niitä aika täynnä! Mutta karu synnintunto vei pohjamutien tutkistelun kautta uskossa omistamaan Jeesuksen veren sovittavan voiman. Tajusin, että vain Jumalan hyväkseni lukema vanhurskaus antaa kestävän pohjan vaellukseen. Moni tosin kyselee tänä aikana pitääkö siitä synnistä puhua?  Ainakin minulle piti, kun ei Jeesuksen risti avautunut muuten, sitä luottaa mieluummin omiin kykyihinsä ja hyvyytensä. Mutta mikä vapautus siitä seuraa kun ei tarvitse kantaa raskaita omantunnontaakkoja. Ja ajatelkaa, kun aina  saa aloittaa uuden armon aamun😃.


Suren kyllä sitä kun en ole vielä kohdannut uskovaa miestä, sillä aika vähän miehiä mukana srk:ssa, kuten jossakin kirjoititte. Yhdyn rukouksiinne, että Isä vetäisi omakseen heitä. Monet kulkevat tyhjyyttä täynnä, jota yritetään täyttää kaikella mahdollisella. Tämä aika täynnä pinnallista menoa, joka tempaa helposti mukaansa. On todellinen Jlan teko että saa pelastua! Sydän ei saa todellista täyttymystä eikä rauhaa kuin yhteydessä Luojaansa😃.

Jeesus  sanoo: Rauhan minä jätän teille, minun rauhani, sen minä annan teille, en Minä anna teille niinkuin maailma antaa. Joh.14:27. Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niiden tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin  särjettyjen sydämet eläviksi. Jes.57:15

Mahtava juttu, että Jeesus haluaa hoivata myös särkyneitä sydämiämme,  toivottomia tapauksia ei hänelle ole. Hän lupaa antaa tulevaisuuden ja toivon. 

Maire

Amen. Hyvin kirjoitit. Moni ei ajattele, että myös ne tekemättömät työt, joita olisi pitänyt tehdä ja ovat jääneet tekemättä, ovat syntiä. Samoin väärät ajatukset ja asenteet. Hyvä, että Jeesuksen veri riittää vapauttamaan meidät kaikesta synnistä. Ilman jeesusta olisimme tyhjän päällä.
Kaikki ei ole aina syntiä vaan noita painolastia, joita elämän aikana on kertynyt..taakkoja. Nekin saamme jättää Herralle.
Ap. t. 27:18
Mutta kun rajuilma ankarasti ahdisti meitä, heittivät he seuraavana päivänä lastia mereen,




Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Ave crux spes unica= terve risti ainoa toivo, on kirjoitettuna Kuopion tuomiokirkon alttarissa.
Jeesuksen täytetty työ ristillä, kuolema meidän puolestamme ja hänen ylösnousemuksensa ovat meidän toivomme.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

lilli

Juuri niin Maire, Jeesus vapauttaa kaikesta❤ Äitini pohti ennen kuolemaansa tilanteita joissa olisi pitänyt toimia eri lailla, kuin oli tapahtunut. Oli aitoa surua ja katumusta. Puhuin yhä uudelleen, että hän saa anteeksi, ja Jeesus puhdistanut kaiken. Hänen tiensä puhtaan valkea koko elämän matkalta. Mutta miten sitä piti kuulla yhä uudestaan! Miten vaikeaa on välillä ottaa armo vastaan.Kun mulle jossain vaiheessa vaellustani selvisi, että Jeesus täytti elämällään ja täydellisellä kuuliaisuudellaan sen mitan, joka yksin kelpasi Jumalalle, ja minunkin puolestani, rohkaistuin uskon vanhurskauden varaan täydemmin.

Lohdutuksena myös se, että jos onnistuisi joka kohdassa, ja itsekin tietäisi sen, voisi ylpeys olla melkoinen.


Leena kirjoitti:

Ave crux spes unica= terve risti ainoa toivo,
Jeesuksen täytetty työ ristillä, kuolema meidän puolestamme ja hänen ylösnousemuksensa ovat meidän toivomme



Tätiruskea

Tunnistan itseni tuossa, että palaan uudestaan vanhoihin virhevalintoihini ja soimaan itseäni niistä, vaikka ne on jo anteeksi annettu. Menneessä eläminen on turhaa ja haitallista.

Leena

Ystävät, tänään meillä on uusi päivä, nostetaan katse Jeesukseen, uskon alkajaan ja täyttäjään.
Pyydetään, että Jeesus vapauttaa meidät menneisyydestä kalliissa nimessään.
Tämä päivä on annettu meille nyt elettäväksemme.
Mennyttä emme saa takaisin.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16