Usko Jumalaan, kehen uskot?

Aloittaja Tätiruskea, 18.12.2018 12:45

« edellinen - seuraava »

Tätiruskea

Johannes 14:6: Jeesus sanoi hänelle: Minä olen tie, ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Tämä on aika selkeästi sanottu ja tekee tyhjäksi sellaisen puolittaisen kristillisyyden, joka tuntuu olevan trendinä ainakin kun julkkisten lausuntoja haastatteluissa lukee. "Uskon korkeampaan voimaan",  "metsä on kirkkoni", "en usko kirkon jumalaan mutta minulla on oma uskoni". - Myös nykyisen paavin lausunto siitä, että kaikki maailman uskovat ovat saman jumalan lapsia, joutuu vähintään kummalliseen valoon. Ei muissa uskonnoissa ole eläväksi tekevää ja pelastavaa Kristusta.
Mielellämme muovaisimme uskon oman tarpeemme mukaiseksi, mutta ei se taida toimia niin. Parasta olisi kuunnella mitä Herra Jeesus Kristus haluaa meille opettaa joka päivä.

Leena

Tämä Jeesuksen sana oli kirjoitettuna kynään, jota suomalaiset jakoivat Malesiassa. Jakamisesta johtui se, että heidät laitettiin vankilaan. Timo Valtonen sanoi rukoilleensa vankilassa väsymättä. Jumala lupasi,että he pääsevät vapaaksi. Ja iin he pääsivät.
Tuo kynän teksti: Jeesus on tie, totuus ja elämä  käännettiin malevian kielelle poliisien toimesta. se julkaistiin mediassa, ja niin tuo sanoma levisi kaikkialle Maleviaan.

Jeesus itse sanoo, ettei ole muuta tietä Jumalan luo kuin hän.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

Ap. t. 4:12
Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.