Islamin nousu

Aloittaja Tätiruskea, 09.09.2019 16:58

« edellinen - seuraava »

Tätiruskea

Luin hätkähdyttäviä lukuja tutkimuksesta, joita on tehty Euroopan väestöstä. Brysselissä, EU:n pääkaupungissa ala- ja yläasteilla islamia uskontotunneilla opiskelevien lukumäärä on jo 51,4% oppilaista, kun katolista uskontoa opiskelevien on 15%, protestantteja ja ortodokseja 4% ja juutalaisia 1%. Euroopan kaupungeista esimerkiksi Marseille on 25%:sesti islamilainen, Birmingham 27%:sesti. Ruotsissa arvioidaan vuonna 2050 olevan jo 30% väestöstä muslimeja. Vuosi 2050 on aika pian, jo lastemme aikana. Kuinka säilyttää maamme kristittynä kun tosiuskovien ääntä ei tunnu enää kuuluvan paljon missään mediassa (paitsi omissa ympyröissämme)? Kristityt juuremme unohtuvat vähän kerrallaan. Rukouksen paikka!

Leena

#1
Eurooppa on maallistunut maanosa. Kuuntelin ohjelmaa, jossa kerrottiin, että Georgiassa on tilanne muuttunut. Siellä käy nyt valtaosa kirkossa, 95% väestöstä.
Kun ihmisiltä häipyy tietoisuus, että Jeesus on ainoa tie Isän kotiin, alkaa ilmetä monenlaista uskonnollisuutta ja aatteita.
Sanoit todella tärkeän asian, nyt on rukouksen paikka.
Käydään rukousrintamaan. Jeesus on voittaja, hänen yhteyteensä rukoillaan ihmisiä.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Oikean asian puolesta

Kyllä luopumusta on kaikkialla ja *Suomessakin meitä yritetään vaientaa. Kuitenkin, pidetään rohkeasti kiinni periaatteistamme ja tuodaan ne esiin silloinkin kun meitä ei haluta kuunnella. Tarkoitan sitä, että jos porukassa kaikki on erimieltä voit rohkeasti sanoa mielipiteesi, se ei ole väkisin tuputtamista.<3

Itse sorrun usein dramaattisuuteen siinä mielessä että tuon kovaankin ääneen mielipiteeni jos näen jonkun Herran silmissä paheksuttavan artikkelin. Kaupassakin varmasti monet tietää että uskon Jumalaan xD
Mutta ei se mitään. Olen evankelista, tehtäväni on viedä evankeliumia eteenpäin. Voimistaa uskovaisia ja kertoa totuus vaikkei kukaan uskoisi. Jumalan kaipuuta ei voi sammuttaa, jano on aina. <3 Mutta rukoillaan maamme puolesta sekä tehdään osuutemme uskovaisina. Olemmehan esimerkkejä jo pelkästää ystäväpiirissämme ja sukulaisten keskellä, työpaikoissa yms.

Vielä täällä on meitä jotka uskomme!

Miranda

#3
Totta, voimme omalta osaltamme olla esimerkkejä muille. Televisiosta tulee ohjelma Kun naapurin tytöstä tulee muslimi. Oon pohdiskellut itsekseni, mikä islamin uskossa vetoaa ihmisiin. Mulla on tunne, että Suomessa joskus uskovat on vaan liian hiljaa, eivätkä levitä ilosanomaa? Seurakunnan pitäisi rohkaista uskovaa lähetyskäskyn sanoin.  :) Tällaisia mielipiteitä nousi tänään tässä hetkessä.