Voiman ja vahvuuden korostus

Aloittaja lilli, 25.09.2019 13:48

« edellinen - seuraava »

lilli

Kun katselee viihdetarjontaa, ihanteena aika usein ihminen, joka selviää kaikesta tuosta vaan. Käyttää valtaa voimakkaana, on supermies ja supernainen jopa maagisin kyvyin. Oletteko huomanneet? En pistä pahaksi jos välillä pakenee arjesta leffaan tai pelien maailmaan. Siitä ei kyse. Mutta totuus on se, että täällä myös myös kärsitään paljon. Arki puristaa hengityksen ahtaalle, on vuorenkorkuisia ongelmavyyhtejä. Joskus pienikin paha sana voi laukaista sitten padot auki. Itse masennukset läpikäyneenä, ja kuormitusherkkänä olen siksi niin kiintynyt Kristuksen armoon. Se syli aina auki 24/7, ja tuo uskollinen rakkaus puhdasta ja kestävää. En voi olla toivomatta ja rukoilematta, että elämänsä haaksirikkoiset löytäisivät turvan Jeesuksessa.Se mikä kuitenkin harmittaa, on että jotakin samaa voiman, vallan ja suuruuden tavoittelua on ei vain maailmassa, vaan myös seurakunnassa. Jos puhutaan ennen kaikkea siitä, kuinka paljon on taas jaksettu, uhrauduttu, menty ja saatu aikaan, ja se on yleisesti hyväksyttynä ilmapiirinä, jäävät heikot jalkoihin. Kuka kehtaa olla väsynyt tavis, joka kaatuu iltaisin vaan sänkyyn ja kaikki suoritukset jäävät tekemättä. Tai kuinka uskaltaa puhua ahdistuksistaan tai peloistaan, jos ihanteena on jatkuvasti ylistävä, aina iloinen uskova? Itkekää itkevien kanssa, iloitkaa iloitsevien kanssa on viisas neuvo.Herra armahda, että saisi uusia mahdollisuuksia.Olen itsekin langennut ties mihin, ja katunut jälkeen päin. Herra suokoon, että saisi armon olla oikealla asenteella kärsivän edessä. Joskus kädestä pitäminenkin riittää.Sanan mukaan saadaan olla aitoja Jumalan edessä, mikä tosi vapauttavaa.Minua siunaavat Jeesuksen sanat " Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen" Matt. 5:4. Siellä missä ylpeillään äänekkäästi näyistä, profetioista, ihmeellisistä kokemuksista ja tuntemuksista, Jeesus muistuttaa: " Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta." Matt. 5:3. Myös ne erikoiset elämykset voivat olla salakavalasti eksyttämässä pois uskon ytimestä. Siksi ei Paavalikaan niitä liikaa hehkuttanut, vaan keskittyi ristin suuruuteen. Onko meillä mitään suurempaa kuin Jeesus?

Maire

2. Kor. 12:10
Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Paavali oli mielistynyt heikkouteen, että Kristuksen voima asettusi häneen asumaan.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.