pelastus

Aloittaja Leena, 20.01.2017 21:41

« edellinen - seuraava »

Leena

Armosta Jumala on on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole teistä lähtöisin, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, ettei kukaan voisi ylpeillä.
Ef. 2:8-9

Jumala haluaa armahtaa ja pelastaa meidät.

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

1. Tess. 5:24 
Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen ja pitää lupauksensa.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Samuli

antamatta vastustajien säikyttää itseänne. Se on heille Jumalan antama osoitus siitä, että heitä odottaa kadotus mutta teitä pelastus Fil 1:28 Tämä aikakausi käy yhä ahtaamaksi siitä, mainitsee luuk.21:28 Kun nuo tapahtumat alkavat, nostakaa rohkeasti päänne pystyyn, sillä teidän vapautuksenne on

Maire

Joh. 16:33
Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman."

Missään raamatussa ei ole sanottu, että kun seuraatte Jeesusta, teillä on helppoa.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Ei niin.
Täysi turva Jeesuksessa joka hetki ja joka tilanteessa.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

lilli



Armosta Jumala on on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole teistä lähtöisin, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, ettei kukaan voisi ylpeillä.
Ef. 2:8-9

Jumala haluaa armahtaa ja pelastaa


Raamattua voi lukea valtavasti, mutta olen huomannut kuinka se avautuu pikkuhiljaa, kerros kerrokselta. Ja ollut  aikoja jolloin Sana ei samalla lailla elä. Ja sitten niitä hetkiä, jolloin pimeimpään suden hetkeen avautuva jae saa polvillaan kiittämään. On kuin synkän kauhun yön jälkeen säteilisi lämmin ja kirkas auringonnousu sydämeen. Joskus elin vuosia pitäen kyseistä Leenan jakamaa jaetta lähes itsestään selvyytenä. Olin ollut kiitollinen pelastuksesta kyllä. Mutta koin itseni aika hyväksi uskovaksi. Halusin näyttää Jumalalle antautumisellani kiitollisuuteni. Kun sitten tuli raskas jakso,  jolloin Jumalaa ei tuntunut olevan missään, ja elin monien kiusojen saartamana, sain vasta kokea mitä todella on Jeesuksen armo. Se avattiin niinä hetkinä, jolloin kaikki usko itseen ja omaan hyvyyteen oli mennyt, ja rähmällään kuralammikossa. Armo ei ollutkaan siis vain pelastuksen ensi ilona minua varten, vaan varattu koko matkalle loppuun saakka. Ja niin se on sinullekin ystävä. Myrskyjen ja epäonnistumisten saarrossa armosta tullut kallis. Halpaa armoa ei ole. Se on aina Jeesuksen veren hinta. Äärettömän kallis ja ihana. Joten minulle elää sama paikka Ef.2:8-9

lilli

Lainaus käyttäjältä: Maire - 09.08.2019 10:36
Joh. 16:33
Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman."

Missään raamatussa ei ole sanottu, että kun seuraatte Jeesusta, teillä on helppoa.

Tämä sama jae mullekin rakas. Totta, ei ole helppoa. Ahtaalla ollaan monella tapaa. Minun on myös tunnustettava, että tunteissani ei aina rauhaa ole. Mutta Jeesus sanookin että se on Hänessä. "Jotta teillä olisi minussa rauha." Ollaan armolapsia Jeesuksen ristin tähden ja meillä on rauha Jumalan kanssa.