Tyytyväisyys

Aloittaja Leena, 13.03.2020 00:13

« edellinen - seuraava »

Leena

Kuuntelin joku aika sitten suomalaisnaisen kokemuksista, kun hän oli mennyt Myanmariin käsittelemään puuvillaa.
Näytettiin tvssä tilannetta siinä vaiheessa,kun kodat olivat jo siementäneet ja puuvilla oli kasvanut. Se oli kuivatettu.
Ja siinä oli jäljellä siementen poistaminen,
prässääminen ja pakkaaminen.
Tämä nainen purskahti siinä itkemään, kun hän tajusi, että työ on hänelle ylivoimainen.
Hän ei ollut voinut kuvitella,miten paljon puuvillassa on työtä, ennen kuin se toimitetaan tehtaalle langaksi tekemistä varten.
Minua alkoi puhuttaa Raamatusta sanat,kun meillä on ruoka ja vaatteet, saamme olla tyytyväisiä. 1. Tim. 6:8
Jumala oli ihmeellisellä tavalla pelastanut Israelin lapset Egyptin orjuudesta, kulki heidän kanssaanja antoi heille kaikki heidän tarpeensa.
Mutta he napisivat ja kaipasivat Egyptin lihapatoja.
Nouseeko meillekin ajatus, että eikö muuta kuin ruoka ja vaatteet?

On kyse meidän sydämemme tilasta, sydämemme asenteesta.
Oikea sydämen tila tuo meille siunauksen salaisuuden
Ulkonainen ei ratkaise, vaan sisäinen ratkaisee
Meidän sisällämme käydään taistelut.
meidän sisällämme saadaan voitot
on tärkeää,että meidän sisällämme hallitsee ja vallitsee Jumalan rauha, yli ymmärryksen käyvä rauha,joka varjelee meidän sydämemme ja ajatuksemme Kristuksessa Jeesuksessa.
Jeesus ei ole vaihtoehto vaan Jeesus on ainoa tie.
Tärkeintä on Jeesuksen tunteminen ja Jumalan lapseksi pääseminen
Meille riittää sama kuin mitä Paavalille sanottiin:
minun armossani on kyllin
Hepr. 13:5
Älkää juosko rahan perässä vaan tyytykää siihen mitä teillä on
Jumala on itse sanonut: minä en sinua jätä enkä koskaan  sinua hylkää .
Kun Job sai järkyttävän tiedon, että hän oli menettänyt omaisuutensa, ja että hänen lapsensa olivat saaneet surmansa, hän sanoi: "Herra antoi, ja Herra otti. Kiitetty olkoon Herran nimi."
Kun Aasaf oli valittanut sitä, että jumalattomat menestyvät samalla, kun hurskaat joutuvat kärsimään, hän vihdoin pääsi sisälle  "Jumalan pyhiin salaisuuksiin" ja käsitti, mikä heidän loppunsa oli oleva. Silloin hän kiitollisensa sanoi: "Vaikka minun ruumiini ja sieluni nääntyisi, Jumala on minun sydämeni kallio ja minun osani iankaikkisesti... Minun onneni on olla Jumalaa lähellä."

"Rakas Isä, anna anteeksi tyytymättömyyteni. Anna anteeksi, etten ole osannut pitää oikeassa arvossa sinun hyvyyttäsi ja armoasi, että pienetkin vaikeudet ovat saaneet minut valittamaan, ja unohtamaan hyvyytesi minua kohtaan. Anna minulle kiitollinen ja tyytyväinen sydän".
Jumala, auta meitäkin muistamaan, miten onnellisia olemmekaan, kun saamme olla uskon kautta sinua lähellä, ja miten "suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa."
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16