Älä pelkää

Aloittaja Leena, 17.04.2020 08:00

« edellinen - seuraava »

Leena

Tänä päivänä monen mieleen pelko tahtoo hiipiä. Emme tiedä, miten tilanne omassa elämässä, perheessä, lähipiirissä ja maassamme ja laajemmallakin alueella etenee.
Me saamme tunnustaa Jeesukselle pelkomme ja huolemme.
Tunnustaa oman levottomuutemme.
Me pyydämme Jeesukselta rauhaa, yli ymmärryksen käyvää rauhaa, joka varjelee meidän sydämemme ja ajatuksemme Kristuksessa Jeesuksessa.
Mieleeni nousi virsi 176.
Siinä sanotaan meille:
Pois pelko Herran kansa! Ken voisi peljättää.
Nimemme Jumalalla on aina muistissaan, ajalla ahtaimmalla hän rientää auttamaan.
Pois ihmispelko heitä ja pelkää Jumalaa. Ken kulkee Herran teitä, häneltä avun saa.
Maailman nytkin voittaa vain usko Kristukseen,hän antaa armon koittaa, tuo rauhan kansalleen.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Tässä muutamia Raamatun kohtia, joissa Jeesus rohkaisee meitä, ettei meidän tule pelätä.
Matt. 10:28
Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Matt. 14:27
Mutta samassa Jeesus jo puhui heille: "Pysykää rauhallisina, minä tässä olen. Älkää pelätkö."
Matt. 17:7
Mutta Jeesus tuli heidän luokseen, kosketti heitä ja sanoi: "Nouskaa, älkää pelätkö."
Matt. 28:10
Silloin Jeesus sanoi heille: "Älkää pelätkö! Menkää sanomaan veljilleni, että heidän pitää lähteä Galileaan. Siellä he näkevät minut."
Mark. 6:50
Kaikki he näkivät hänet ja säikähtivät. Mutta samassa Jeesus jo puhui heille: "Pysykää rauhallisina, minä tässä olen. Älkää pelätkö."
Luuk. 2:10
mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. [Jes. 9:2]
Luuk. 12:4
"Minä sanon teille, ystävilleni: Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta joiden valta ei ulotu sen pitemmälle.
Joh. 6:20
Mutta Jeesus sanoi: "Minä tässä olen, älkää pelätkö."
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16