Odotus

Aloittaja Leena, 04.09.2020 00:42

« edellinen - seuraava »

Leena

Tänä vuonna olen odottanut yli puoli vuotta yhden ajallisen asian menemistä päätökseen.
Rukoustuki on ollut mukana.
Toisinaan olen ollut kärsimätön, eikö tämä asia voisi jo mennä päätökseen.
Mielestäni toteutuminen on aina vain siirtynyt

Joskus olen mennyt liikkeen ovelle etuajassa ja kärsimättömästi odottanut liikkeen avautumista.
Joskus on käynyt niin,että vartija on sairastunut ja on odotettu varahenkilön saapumista,
Odottamisessa aika kuluu hitaasti.
Odottaminen vaatii kärsivällisyyttä.

Kun kauan odotettu asia toteutuu, iloitsemme.
On myös asioita, joita odotamme ja ne jäävät toteutumatta.
Meidän arkeemme sisältyy odotusta , mutta voimme miettiä,miksi joudumme odottamaan.

Raamatun henkilöitä miettiessämme
Mooses odotti erämaassa 40 vuotta,
ja sitten Jumala lähetti hänet johtamaan kansansa pois Egyptin orjuudesta.
Mooses oli ensin lihan käsivarrella, omalla voimallaan yrittänyt kansan vapauttamista ja seurauksena oli pako.

Raamattu kertoo Mooseksesta kansan johtajana, että hän oli nöyrin ihminen.

Kun Herra laittaa meidät nöyryyden kouluun, meidän on opittava odottamaan Herran aikaa.

Monet meistä kipuilemme odottaessamme, milloin Herran ilmoittama tehtävä alkaa.
Koen, että usein on niin, että mitä vaativampi tehtävä meillä on edessä, sitä pitempi valmistautumisaika, odottamisen aika meillä on.
Herra kasvattaa, kypsyttää, valmentaa kaikin puolin, että voimme ryhtyä tehtäväämme.

Paavalille Jeesus ilmestyi Damaskoksen tiellä.
Ananiaan Jeesus käski mennä rukoilemaan Paavalin puolesta.
Ananias valitti, että kovin monelta on kuullut, miten Paavali vainosi uskovia.
Herra sanoi Ananialle kuitenkin:
Mene, minä olen valinnut häneet aseekseni, tunnustamaan nimeäni maailan kansojen ja kuninkaiden ja myös Israelin kansan edessä. Minä tulen osoittamaan hänelle, että hän joutuu paljon kärsimään minun nimeni tähden.
Paavali aloitti julistustyön heti uskoon tultuaan.
Mutta koki paljon vastustusta.
Seurakunta lähetti hänet Kesareaan.
Hän vetäytyi kotiseudulleen Tarsoon.
Barnabas, joka oli hänet vienyt uskonveljien yhteyteen, tarvitsi evankeliumin julistamiseen apua.
Hän lähti etsimään Paavalin Tarsosta.
Kun Barnabas oli löytänyt Paavalin, he julistivat evankeliumia yhdessä Antiokiassa.
Tuo aika Tarsossa oli Paavalille koulutuksen aikaa. Kypsymistä siihen tehtävään, johon Herra oli valinnut hänet.
Yksinäisyyttä,vainoojan muuttuminen vainotuksi,raskaita pohdintoja, miten näin kävi
Paavali kirjoittaa filippiläiskirjeessä
Herran Kristuksen tunteminen on minulle arvokkaampaa kuin mikään muu.Hänen tähtensä olen menettänyt kaiken. Olen heittänyt kaiken roskana pois, jotta voittaisin omakseni Kristuksen, ja jotta kävisi ilmi, että kuulun hänelle.
Juoksen kohti maalia, saavuttaakseni voittjan palkinnon, pääsyn taivaaseen.
Me olemme taivaan kansalaisia, ja taivaasta me odotamme pelastajaksi Jeesusta Kristusta.

Vaasan kirkossa 3.9.2020
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16