Tavarat

Aloittaja Maire, 11.03.2017 12:15

« edellinen - seuraava »

Maire

Mua on alkanut rasittaa tämä suuri tavaramäärä. Kerryttävät pölyä. Aikuiset lapset lähteneet pesästä, mutta heidänkin tavaroita vielä löytyy. Valokuvia on vaikka kuinka paljon. Pitäisi taas valkata, mitä pitää esillä ja mitä kaapissa. Vaatteita pitäisi vähentää maalusräteiksi ja matonkuteeksi, mutta niitä pitäisi käydä ensin läpi. Kun löytäisi jostakin siihen energiaa. Yleensä kun etin keväällä ja kesällä kevyempää, niin samalla katson poispantavat. Sitten kun on  tätä mittojen muuttumista(siis vaatteitten koko), niin sekin vaikuttaa asiaa. Ja olen huomannut senkin, että kun paino putoaa, niin miltei joka kerta laihtuu eri paikoista. Ei voi kuin kokeilla, mikä vaate sitten sopiva. Sitten mulla on noita neulepooloja, niin tänä talvena niitä ei ole tarvinnut, kun ei ole ollut niin kylmä. Joinakin talvina ne ovat olleet pääasiallinen vaate. Kirjoja on riittämiin ja mieskin lukee paljon. Kaikki hyllyt ja kaapit ovat täynnä tavaraa. Rasittavaa! Kuitenkin jotenkin puhdistava tunne, kun saa rojua pois tai ainakin vähennettyä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Kyllä voin sanoa aivan samoin tavaroista.
Tuntuu,että komerotkin pursuaa vaatetta, ja paljon on semmosia vaatteita,
joita en ole käyttänyt vuosikausiin.
Onko mielessä vain ajatus,että josko tarvitsisi vielä?
On kyllä tullut ajatus,että perusteellinen tavaravähennys on tehtävä.
Nyt oon alkanu miettiä,minne tavaroita voisi viedä,että jos on sellaisia,joilla näille tavaroille olisi vielä käyttöä.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Matilda

Muuttotilanteet ovat hyvä kohta vähentää ylimääräistä tavaraa. Me on muutettu usein ja siinä on aina perkaantunut jotain pois. Joskus kyllä sitten sellaistakin, jota on myöhemmin kaivannut takaisin.

Tavaroista luopuminen voi olla yllättävänkin raskasta. Moniin esineisiin liittyy tunnearvoa ja muistoja, vaikkei niillä muuten mitään tekisikään. Tai esine liittyy johonkin elämänvaiheeseen, jonka ei halua vielä myöntää olevan ohitse ja silloin siihen liittyvien tavaroiden hävittäminen on raskasta, kun samalla olisi myönnettävä, että tämä asia elämästäni on jo mennyttä.
Vaikka jotkut harrastusvälineet, kun ei vielä halua myöntää, että on jo lopettanut tämän harrastuksen. Ehkä ikä tullut vastaan tai elämäntilanne muuttunut niin, että sen asian harrastaminen ei enää ole mahdollista vaikka haluaisikin.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Matilda

Suuren tavaramärän hävittäminen on kohta meillä ajankohtainen asia. Vanha äitini meni senverran huonokuntoiseksi, että muutti omakotitalosta palvelutaloon. Nyt pitäisi talo panna myyntiin ja tyhjentää kaikesta tavarasta.
Äitini on kaiken ikää ollut sellainen vanhan kansan hamstraajatyyppi, joka ei mitään henno heittää pois vaan kaikki pitää säilyttää, jos vaikka joskus tarvitsisi. Pula-aika yhä mielessä. Sellaisella elämänfilosofialla talo on ääriään täynnä mitä ihmeellisintä tavaraa.
Pitää kai siirtolava tilata pihaan ja sinne mättää kaikki ja sitten kaatopaikalle. Ja siitä sitten äiti kyllä suuttuu; hänet hyvät tavaransa hävitetty! Mutta ei siinä muu auta. Paremmat tietysti voi kirpputoreille ja kierrätyskeskuksiin käydä viemässä, mutta suurin osa kamasta on kyllä sellaista, jota tuskin kirpputoritkaan huolivat.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Maire

#4
Mun äidillä ei ollut juurikaan tavaraa, kun asui vuokralla ja oli muuttanut monta kertaa. Miehen äidillä oli sitä vastoin paljon tavaraa, kun asui omakotitalossa ja osaa ei ole pantu pois vieläkään. Mulla itellä sitten joka paikka täynnä ja myös taiteen tekemiseen tarvii monenlaista...HOHHOIJAA, mutta ei kiva ajatella että jälkipolville paljon selvitettävää. Mulla yksi ystävä sanoi, etteivät lapset ole kiinnostunut saamaan tavaraa vaan rahaa perintönä. Että eivät huoli nurkkiinsa toisen tavaraa pyörimään.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Matilda

Meillä on pieni asunto ja kaikki tarvittava perustavara jo olemassa, niin ei voi paljoakaan enää mitään lisää ottaa, vaikka äidistä tietysti on kauheaa, että hänen säästämiään hyviä tavaroita ei oteta vastaan.

Yritän pitää oman omaisuusmäärän kohtuullisena, ettei omalle perilliselle sitten niistä aikoinaan ongelmaa tulisi.

Niin, kuvataiteilijako sinä Maire olet? Siinä varmaan tarvitaankin paljon tilaa vieviä välineitä.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Maire

#6
Joo..teen kaikenlaista, niin materiaalia tarvin. Maalauksia veistoksia sekatekniikalla..kollaaseja jne. Oikeastaan tarvin materiaalia paljon enemmän kuin välineitä. Olen levittäytynyt kovin laajalle >:(
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Matilda

Onko teoksiasi jossain netissä nähtävillä?
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Maire

#8
On mulla kotisivut, mutta en laita linkkiä tänne. Joitain töitteni kuvia liitän tekstiin, kun aihe sopiva. Mulla oli blogi, mutta kun se oli googlen, niin google halusi käyttää ja muuttaa kuviani ja olen kuvaston/teoston jäsen, niin jouduin lopettamaan blogin. Kuvien käytöstä joutuu korvaamaan. Nyt en ole jaksanut uutta blogia vielä avata.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Tuossa "Vapaaksi" -aiheessa on kaksi mun veistosta, jossa käytetty juurikin paljon materiaalia. Ja puolivalmiita teoksia sitten nurkissa myös ???
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.