Ulkoilu

Aloittaja Maire, 15.01.2017 16:02

« edellinen - seuraava »

Maire

Parasta päivässä oli tänään koirien kanssa lenkkeily. Oli pakkasta -12, mutta ei tuullut ja aurinkokin pilkahti välillä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Jugi

#1
Sopivan pirteä pakkasilma tekee helposti hyvän mielen.  8)

Maire

Nyt oli mukava lenkkeillä pennun kanssa, kun mulla oli asianmukaiset kengät ja niiden pohjissa vielä terät. Ei tarvinnut pelätä kaatumista. Huomenna sitten mökillä lenkkeilyä ja otan kävelysauvat , joissa terät, lisäksi käteen, niin saa enemmän liikuntaa. Hartiajumit lähtee.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Olen nyt yrittänyt 1-2 kertaa päivässä käydä lenkillä..30-45 min. Mies lenkittää myös noita koiria, niin hän tekee osan lenkeistä. Ja kävelysauvat todella tehostaa liinkuntaa. Tänään ollut kova tuuli, mutta vaatteet sään mukaan.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Tänäänkin huonosti nukutun yön jälkeen oli parasta lenkkeily Sunny-pennun kanssa. Teen voimakkasti töitä kävelysauvoilla, että saan harteisiin liikuntaa, mutta ihaninta on katsella pennun seikkailua ja intoa. Jokainen kuusen alusta on ihmeitä täynnä. Talventörröttäjät elikkä rantakaislikon heinät ovat aarteita, mitä se kuljettaa suussaan. Männyn kävyt myös suussa kannettavia. Liikunta + hyvä mieli, kun katselee iloista pentua, niin se on  ihan parasta ja rentouttavinta. :D
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Eilen tuli lunta ja metsä oli niin kaunis.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Mies ollut Lapissa ja tulee lauantaina. Lähti sinne hiihtämään, kun täällä Vaasan seudulla ei ole ollut lunta. Ja nyt sitä lunta on tullut ja kova työ ollut ulkoiluttaa koiria. Täällä kotona menen yksityistä tietä pätkän ja siitä traktoritielle, mutta lunta on niin paljon , että raskasta kävellä. Mies on totuttanut nuo varhaiseen aamulenkkeilyyn, vaikka mun mielestä riittäisi, kun kävisivät pissaamassa tarhassa, joka on meidän pihassa ja myöhemmin sitten lenkille. Mutta koirat ovat tottuneet siihen miehen rytmiin, enkä saa sitä heti siirrettyä. Jos onnistun siirtämään, niin mies onkin sitten jo takaisin. Olen ihan puhki :P Mökillä on ajettu moottorikelkalla reittejä pihan ympärille ja omalle pellolle ja helpompi siellä kävellä, mutta lumi on jotenkin tollaista jauhomaista, että kuin puurossa kävelisi. Moottorikelkalla ajelu ei ole paljon auttanut. Jäälle myös ajettu väyliä.Ulkoiltua ja lenkkeiltyä on siis tullut aivan riittävästi >:(
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

No parasta päivässä ehdottomasti maalaaminen ja sain uusia ideoitakin ja toiseksi Primaveran kanssa kahdestaan kävely ja nyt onnistuivat vaatteetkin vähän paremmin. Tuuli oli kova.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Tänäänkin parasta oli ulkoileminen ensin Sunny-pennun kanssa ja myöhemmin kaikkien koirien kanssa. Sain maalattuakin töitä kuivumaan, että niistä hyvä jatkaa. Myös trimmasin koiria miehen avustuksella, kun pentu laittaa monissa asioissa hanttiin. Harjasin ja etsin takkuja koirien turkista. Siitäkin hyvä mieli, että asia tuli tehtyä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Olen tullut jonkinverran riippuvaiseksi tuosta ulkona koirien kanssa liikkumisesta. Tänään oli kaupassa käynti ja lahjojen etsimistä ja meni aikaa. Mulla oli vanhin koira kotona. Miehellä oli mukana toiset koirat.  Söin ja lähdin sen kanssa lenkille. Edelliskesänä juoksin Primaveran ja Glorian kanssa canicrossia. Koirilla on valjaat, sitten pitkä hihna, jossa joustava osuus ja sitten hihna on mun vyötärön ympäri. Kädet ovat siis vapaat. Viime kesä jäi väliin. Nyt kokeilin niin, kun olin kotona, enkä voi koko matkaa kuljettaa vapaana, vaan vasta pellolla, niin laitoin pantaan tuon hihnan ja sitten mun vyötärölle. Primavera oli unohtanut tuota juttua ja hihna oli aluksi liian löysällä ja helposti sitten joutuu koiran jalkoihin. Primavera muutenkin kulkee aina mua kovin lähellä. Ei se karkaa mihinkään, mutta haluaa aina "keskustella". Otin kävelysauvat käsiini, niin sain tehokkaampaa liikuntaa. Pellolla päästin vapaaksi ja siellä käveltiin. Ja joka paikka kovaa jäätä..traktoritie, yksityistie, ja pelto >:( Takaisin tullessa sitten sujui jo paremmin. Sen ei tarvi vetää vaan kävellä niin, ettei hihna laahaa pitkin maata. Kävimme sitten miehen kanssa saunassa ja aikuiset koirat menivät lauteille jälkilöylyyn. Tänä kesänä en aio jättää tuota canicrossia..se on niin mukavaa.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Minulla suunnitelma,että tänään lenkille. Sää näyttää suosivan.
Olis hyvä saada siitä säännöllinen tapa. Ja vielä niin,että päivältä lenkit pitenesivät.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Selvittiin miehen kanssa lenkille. Kuultiin variksen vaakuntaa. ja saatiin pitkästä aikaa tehtyä vähän pitempi lenkki. Asiaan taisi vaikuttaa sekin,kun sanoin miehelle lenkille lähdettäessä, että mennään lenkin päätteeksi ruokailemaan thaimaalaiseen ravintolaan.
En tiedä,onko mielekästä lekkeily yhdistää ruokailuun,mutta oli vaihtelua.
Mies tykkää vahvasti maustetuista ruuista, niin sai nyt chilikastiketta laittaa ruokaansa.
Minä en tykkää kovin maustetuista ruuista,niin sain valita vähemmän mausteisia vaihtoehtoja.
Jälkiruuassa näytti olevan vihreitä marjan näköisiä pyöreitä palloja. Kun en tunnistanut niitä mihinkään marjaan kuuluviksi,niin kysyin tarjoilijalta,mitä ne ovat. Ja yllätyksekseni hän sanoi niiden olevan thaimaalaisia perunajauhoista tehtyjä palloja. Olikohan niihin sitten lisätty väriaineita?
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

Olin taas tänään kahdestaan Primaveran kanssa lenkillä. Kaupunkireissussa meni niin aikaa, mutta kuitenkin syömisen jälkeen lähdimme. Tuuli oli kova. Mulla oli suunnitelma ottaa kävelysauvat ja laittaa koira vyötärölle kiinni, mutta kävelysauvat eivät olleetkaan autossa vaan mökillä. Niin sitten lähdimme koira normaalisti hihnassa ja traktoritiellä päästin vapaaksi. Se ei lähde kymmentä metriä kauemmaksi musta. Kävelymaasto tosi epätasainen ja huomasin, kuinka paljon olen tehnyt töitä kävelysauvoilla. Nyt oli kävely paljon raskaampaa. Mutta lenkki tuli tehtyä ja se oli pääasia. Kunnon kohotus kohti kesää ;)
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Tuossapa haastetta sauvoilla ja ilman sauvoja kunnon kohennusta kesää kohti!
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Tänään oltiin lenkillä, niin oli niin kova tuuli,että alkumatkasta vei eteenpäiin.
Sisälläkin on tuuli kuulunut, mutta nyt on tyyntymässä.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16