Vierasta tulta Herran alttarille

Aloittaja Maire, 07.09.2017 12:14

« edellinen - seuraava »

Maire

3.Moos.10:1-2Aaronin pojat Nadab ja Abihu ottivat kumpikin tuliastiansa, sytyttivät niihin tulen,panivat  niihin suitsuketta ja toivat näin Herran eteen tulta,jota ei ollut tehty hänen käskynsä mukaisesti. Silloin Herran luota lähti tuli,joka poltti heidät kuoliaaksi Herran edessä

En saanut matkalla kännykällä näitä väriä toimimaan, niin korjaan nyt.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

#1
3. Moos. 10:3 
Mooses sanoi Aaronille: "Tästä Herra puhui, kun hän sanoi: -- Niissä, jotka ovat minua lähellä, minun pyhyyteni tulee näkyviin, ja koko kansa saa oppia tuntemaan minun valtani ja voimani."  Aaron ei saanut sanaakaan suustaan.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Mua järkytti nämä raamatun paikat, kun usein olemme niin suurpiirteisiä synnin suhteen. Jumala ei ole millään tavalla suurpiirteinen vaan Pyhä Jumala. Siksi on hyvä, että saamme tänäkin päivänä uskoa synnit anteeksi Jeesuksen Nimessä ja kalliissa sovintoveressä. Sillä tavoin olemme puhtaita Isä Jumalan edessä. Jos emme riko sanoissa tai jätämme sanomatta, mitä piti sanoa, niin ajatuksissa ja asenteissa on väärää Jumalan silmissä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Tästä,että saamme uskoa syntimme anteeksi, Jeesus maksoi täydellisen hinnan Golgatalla. Kiitämme Jeesus siitä,että kuolit meidän syntiemme puolesta.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

samase

Mikä on iänkaikkinen elämä? Missä luvataan ja minne se  iankaikkinen elämä vie ihmisen kuoleman jälkeen?
Mikä on synti jota tuossa edellä tuodään sanana esille? Onko synti, että ihminen on syntynyt isästä ja äidistä?
Eikö ihmisen tulisi myös muistaa, että elämme UT-aikaa, emme juutalaisten historii?

Leena

Raamattu kertoo meille synnistä ja iankaikkisesta elämästä.
Synti tuli maailmaan ensimmäisten ihmisten langettua syntiin, kun saatana houkutteli syömään hyvän ja pahan tiedon puusta. Synti katkaisi meidän yhteytemme Jumalan kanssa.
Me kaikki olemme langenneen ihmiskunnan jäseniä.
Vanha testamentti ennustaa Jeesuksen tulevan tänne maailmaan kuolemaan ja kantamaan meidän syntimme.
Uusi testamentti kertoo,että Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään joka uskoo Jeesukseen, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Jeesus kuoli ristillä meidän puolestamme, Jeesus kantoi meidän syntimme.
Kun me uskomme Jeesukseen, omana Vapahtajana, meidän syntiemme sovittajana, me pääsemme iankaikkiseen elämään.
Iankaikkinen elämä on taivas.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

samase

Vastaukset ovat vain ihmisen kirjoittamaa Raamatun tekstiä.
Mutta mikä on totuus noihin kysymyksiin joita toin tänne?

Maire

Hyvä, että etsit ja pohdit totuutta. Pyhä Henki johdattakoon sinua siinä. Pyhä Henki on Totuuden Henki.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Tätiruskea

Samase, teki mieleni vielä palata kysymykseesi synnistä. Ylläolevan raamatunpaikan henkilöt rikkoivat Jumalan selvää käskyä, sehän on aika selvää syntiä eikö vain? Entäs me muut sitten, sinä ja minä, millä tavalla me olemme syntisiä? - Jumalalle kelpaa vain täydellisen hyvä ihminen, koska hän vihaa syntiä. - Jos me olemme täysin rehellisiä itsellemme, niin emme ole täydellisen hyviä, emmehän? Jos emme tee tai puhu pahaa, niin ainakin ajattelemme pahaa. Tai jätämme tekemättä hyvää! Epäusko, ylpeys, viha, itsekkyys ovat syntiä. Syntisyys on ihmisen luonnossa, yksikään ihminen ei ole syntiä vailla. Ilman Jeesuksen sovitustyötä olemme kaikki hukassa!
Ihmisen elämä ei pääty kuolemaan. Iakaikkisuus vietetään joko Jumalan yhteydessä tai helvetissä.