Teiden liukkaus

Aloittaja Maire, 03.01.2017 19:20

« edellinen - seuraava »

Maire

 >:( Minua harmittaa teiden liukkaus. Useamman kerran on auto lähtenyt sivuluisuun jäisellä tiellä ja mökin pihalla. Lisäksi pelkään, että kaadun lenkkeillessäni koirien kanssa. Nyt kun satoi lunta kovan jään päälle, niin se pahentaa asiaa. Pääteillä ei tietenkään ole tätä ongelmaa. Mulla on kyllä tollaisia kenkiä, joissa piikit alla, mutta niistäkään ei ole hyötyä, kun lumi on jään päällä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

 :(kylläpä hankalaa ja vaarallista,auto voi luisua vaikka minne. Sivutiet muutenkin kapeita.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

Tänään sitten kaaduin mökin pihassa. :(  . Ihan taas jäätä. Mulla oli kävelysauvat, joissa terä, mutta eivät ottaneet kovaan jäähän. Selälleen kaaduin ja pentukoira hyppäsi päälle katsomaan, miksi mamma huilaa keskellä pihaa. Otti kipeää ja hyvä, että pääsin ylös. Nyt oikeaan polveen koskee ja se ei ole edes parantunut entisestä loukkaantumisesta ja vasempaan olkapäähän koskee.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Jäätä riittää pienillä teillä ja mökin pihamaalla ja poluilla. Onkohan sitä toukokuuhun asti..? Ja Italiassa niin paljon lunta ja lumivyöryjä ja täällä mustat pellot + jäätä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Tätiruskea

Eilen meni rikki sellainen kenkään tarrallla laitettava piikkikantapääjuttu, ja hain monesta kaupasta. Olivat loppu, tai ainakin suuremmat koot loppu. En paljon uskalla lenkille lähteä ilman niitä, joskus katkaissut nilkkani ja se ei ollut ollenkaan kivaa!

Maire

Mulla on sellaiset, jotka peittävät koko kengän pohjan. Päkiäosassa 4 piikkiä ja kantapään kohdalla 2. Mökin pihassa oli niin liukasta, että luisuin noillakin taaksepäin, kun siinä on mäki.  >:(
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Tänään sitten teissä kaikkea mahdollista. Lumisohjoa,jäätä, kuraa, uria, ja suuria vesilätäköita >:(
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Matilda

Näillä keleillä varmasti kaatuillaan paljon. Minun mieskin jäätikkäällä tiellä mätkähti selälleen ja satutti kylkensä. Ei mikään rikki mennyt, mutta kipeän kohdan siihen sai.

Minä joudun säätä miettimään, kun lähden kotoa keskustaan kävelemään. Oikotietä mennen on matkalla jyrkkä mäki, joka on jäätynyt ihan jäähän. Silloin, kun ei ole siinä lunta päällä ja jää on paljaana, ei siitä kannata yrittääkään lähteä menemään, ei ylä- eikä alamäkeen. Pitää aina katsoa, onko lunta vai ei, mennäkö siitä oikotietä, vai kiertääkö toista kautta.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/