Sinapinsiemenen.net

Ohjatut hengelliset aiheet (lukittu) => Leenan juttuja => Aiheen aloitti: Leena - 21.10.2022 07:26

Otsikko: Taivaan Isä
Kirjoitti: Leena - 21.10.2022 07:26
Usein kuulee sanottavan, että kyllä uskon Jumalaan, mutta mihin sitä Jeesusta tarvitaan.
Ja sanotaan, miksi aina vaan koko ajan puhutaan siitä Jeesuksesta.

Olet kenties sinäkin joutunut vastaamaan näihin kysymyksiin.

Jumala on meidän taivaallinen Isämme.
Silloinhan me olemme hänen lapsiaan.

Johanneksen 1:23 sanotaan:
Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
Me pääsemme Taivaallisen Isämme lapsiksi Jeesuksen kautta.
Siksi tarvitsemme Jeesusta.
Siksi puhumme Jeesuksesta.

Jeesus puhui ennen poislähtöän
Joh.16:28
Isän luota minä olen lähtenyt ja tullut tähän maailmaan, ja nyt minä jätän maailman ja menen takaisin Isän luo.

Ennen poislähtöään Jeesus ilmoitti opetuslapsille ja meille,jotka olemme nyt täällä maailmassa

Ja Joh.14
Älköön sydämenne olko levoton.
Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.
Minun Isänmi kodissa on monta huonetta-enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.
Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen.

Tuomas sanoi:
Herra,emme  me tiedä,minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?

Jeesus vastasi:
Minä olen tie,totuus ja elämä.
Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Jos te tunnette minut, opuitte tuntemaan myös Isäni.

Vaasan kirkossa 20.10.2022