28.5.2018

Aloittaja Leena, 28.05.2018 07:40

« edellinen - seuraava »

Leena

Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valon. Niille, jotka asuvat kuoleman varjon maassa, loistaa kirkkaus.
Jes. 9:2
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Jansku

Mitä pimeämpää on, niin sitä kirkkaammalta valo näyttää. Pimeässä huomio keskittyy valoon. Jeesus on maailman valo.

Leena

Joh. 8:12
Jeesus sanoi:" Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo."
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Ef. 5:8-10
Ennen tekin olitte pimeyttä, mutta nyt te loistatte Herran valoa. Eläkää valon lapsina. Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä. pyrkikää saamaan selville, mikä on Herran mielen mukaista.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Jansku

Haluaisin jakaa vielä muutaman ajatuksen valosta ja pimeydestä vaikka ei aivan liitykään Päivän Sanaan.

Itse elin sairauden takia pimeydessä. Siellä paistoi kuitenkin Jeesus valo kirkkaasti ja kurottauduin tätä valoa kohti. Siinä ja yksin siinä oli turvani kun elin pimeässä laaksossa.

Toisaalta sitten joskus kun elää terveenä ja porskuttaa maailmassa neon valojen loisteessa niin tuo oikea Jeesus valo saattaa himmentyvä ja luottaa liikaa omavoipaisuuteensa. 

Toisaalta sitten on niinkin että missä synti on tullut suureksi niin siellä myös armo on suuri. Eli saamme kääntyä valoa kohti myös tuolloin vaikka lankeemuksen takia olisimme joutuneet pimeään laaksoon.