Kirjaudu foorumille:

Käyttäjätunnus:

Salasana:
Istunnon pituus:

Oletko uusi käyttäjä?
Luo tunnukset

Päivän Sana:

23.2.2019
Ps. 18:3

Sinä päästit minut turvaan,
sinä olet vuorilinnani.
Jumalani, sinuun minä turvaudun,
sinä olet kallio, olet kilpeni,
sinulta saan avun ja suojan.

Kirjoittaja Puuttui todellinen elämä  (Luettu 258 kertaa)

Leena

• Moderator
Puuttui todellinen elämä
« : 09.11.2018 07:53 »
Tutkija, professori Arto  Salonen kirjoitti  vähän aikaa sitten:
Puurramme itsemme tainnoksiin satumaisen vaurauden keskellä eikä siinä ole mitään järkeä.
Elämältämme katosi merkitys.
Elämän mielekkyyden puute on meidän ihmisten suurin vihollinen.
Hän kirjoittaa mielestäni samasta asiasta , josta Jeesus puhui kertoessaan rikkaasta miehestä
Luukkaan 12. luvussa

13 Muuan mies väkijoukosta sanoi Jeesukselle: "Opettaja, sano veljelleni, että hän suostuisi perinnönjakoon."
14 "Mitä?" kysyi Jeesus. "Onko minut pantu teidän tuomariksenne tai jakomieheksenne?"
15 Hän sanoi heille kaikille: "Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa."
16 Ja hän esitti heille vertauksen: "Oli rikas mies, joka sai maastaan hyvän sadon.
17 Hän mietti itsekseen: 'Mitä tekisin? Minun satoni ei mahdu enää mihinkään.'
18 Hän päätti: 'Minäpä teen näin: puran aittani ja rakennan isommat niiden sijaan. Niihin minä kerään koko satoni ja kaiken muun, mitä omistan.
19 Sitten sanon itselleni: Kelpaa sinun elää! Sinulla on kaikkea hyvää varastossa moneksi vuodeksi. Lepää nyt, syö, juo ja nauti elämästä!'
20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin. Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut -- kenelle se joutuu?'
21 "Näin käy sen, joka kerää rikkautta itselleen mutta jolla ei ole aarretta Jumalan luona."
Rikas mies ensin mietti, päätti ja suunnitteli sanovansa

Mutta miten oikeasti asiain tila oli, ei hän ehtinyt edes aloittaa suunnitelmiaan
ja hänen elämänsä oli päättymässä

Pahinta oli se, että rikas mies oli yksin, ei yhteyttä toisiin ihmisiin, mutta vielä pahempaa, ettei yhteyttä Jumalaan eikä pelastukseen.
Häneltä puuttui aarre Jumalan luona, iankaikkinen elämä.

« Viimeksi muokattu: 09.11.2018 07:57 kirjoittanut Leena »
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

• Moderator
Todellinen elämä
« Vastaus #1 : 09.11.2018 07:55 »
Elämä ja ajalliset aarteet eivät ole pysyviä. Ne voidaan ottaa pois milloin vain. Siksi niiden varaan ei voi rakentaa elämää ja tulevaisuutta.
Rikkaan miehen aarteet olivat katoavia.

Ei Jeesus sanonut, ettei omaisuutta voi olla, vaan, että sen varaan ei voi rakentaa elämää.

Elämällä on oltava merkitys, elämällä on oltava päämäärä, jota kohden teemme matkaa.

Jeesuksen elämä ja toiminta tähtäsi siihen, että meillä olisi aarre Jumalan luona.

Filippiläiskirje: ”Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa, hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti. Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman. Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra" (Fil. 2:6-11).

Jeesus oli taivaassa Isän luona. Hän luopui siitä meidän tähtemme
 ja suostui tulemaan tähän maailmaan ihmiseksi.
Pilkattavaksi, häväistäväksi.
Jeesus alensi itsensä ja suostui ristiinnaulittavaksi
Jeesuksella ei ollut paikkaa ,mihin päänsä kallistaisi
Mutta Jumala sanoi ainoasta Pojastaan. Tämä on minun rakas poikani,johon minä olen mielistynyt, kuulkaa häntä
Johannes kastaja sanoi: Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.
Ainoa todella tärkeä asia on julistaa ristiinnaulittua Jeesusta Kristusta
koska Jeesus kantoi ristillä meidän syntimme ja sovitti meidät pyhän Isän kanssa
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16