Kirjaudu foorumille:

Käyttäjätunnus:

Salasana:
Istunnon pituus:

Oletko uusi käyttäjä?
Luo tunnukset

Päivän Sana:

25.6.2019
Saarn. 5:9

Joka rakastaa rahaa, ei saa sitä kyllin,
eikä se, joka rakastaa rikkautta, saa voittoa tarpeekseen.
Tämäkin on turhuutta.

Kirjoittaja Leijona- Kuningas  (Luettu 129 kertaa)

Leena

• Moderator
Leijona- Kuningas
« : 12.04.2019 07:00 »
Meidän kaupunkimme Vaasa on saanut nimen maallisen kuninkaan mukaan.
Meidän Herramme Jeesus on kuitenkin kuninkaiden kuningas.

Oletko tarkastellut vapauden patsasta kaupunkimme keskustassa, torin reunalla?
Olen nähnyt tuon patsaan lukemattomia kertoja, nähnyt huipulla sotilaan seisovan, heiluttaen lakkiaan ja haavoittuneen sotilaan.
Mutta vasta viikko pari sitten tulin tietoiseksi muusta tuossa patsaassa.
Jalustassa on suurikokoinen leijona, joka on polkenut jalkoihinsa lohikäärmeen.
Patsas liittyy maamme saamaan itsenäisyyteen.
Leijona on Suomen vaakunassa.

Mutta leijona viittaa myös Jeesukseen.
Ilmestyskirjassa sanotaan: Juudan heimon leijona, Daavidin juuriverso on saanut voiton. Hän avaa kirjan ja murtaa kaikki 7 sinettiä.
Tuo leijona tuossa patsaassa tuo esiin Jeesuksen saaman voiton.
Jeesus, Juudan leijona on kaupunkimme uskon ja toivon perusta.
Moni kiinnittää huomionsa sotilaaseen, joka heiluttaa lakkiaan ja toiseen sotilaaseen, mutta perusta jää näkemättä.
1. Kor.3:11 Perustus on laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea.
Jeesus puolustaa meitä.

Me lauloimme: Jeesus taivaan kuningas, kuolon vallan voitti.
Jälkeen pitkäperjantain näin pääsiäinen koitti.

Nyt olemme matkalla kohti pääsiäistä. Meille  kerrotaan ja vakuutetaan, että Jeesuksen ristinkuolema toi meille vapauden synnistä, syyllisyydestä ja kuolemasta.
Paavali halusi julistaa ristiinnaulittua Kristusta,  koska vain siinä on meidän pelastuksemme perusta.

Jeesus on tie Taivaan valtakuntaan.
Risti on voiton merkki. Risti on elämän merkki. Tyhjä risti on ylösnousemusta julistamassa.

Jeesus elää ja rukoilee puolestamme.

Matt. 28:1-
Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen viikon ensimmäisen päivän koittaessa enkeli vieritti kiven pois ja istuutui sille. Hän kertoi sinne tullelille naisille:Älkää te pelätkö. Minä tiedän,että te etsitte ristiinnaulittua Jeesusta. Ei hän ole täällä, hän on noussut kuolleista, niin kuin itse sanoi. Menkää kiireesti sanomaan hänen opetuslapsilleen: Hän on noussut kuolleista. Hän menee teidän edellänne Galileaan, siellä te näette hänet.Tämä oli minun sanomani teille.
Tätä sanomaa mekin kuulutamme. Jeesus elää.
Tänä iltana saamme pyytää puhdistusta, syntien anteeksi saamista Jeesuksen täytetyn työn perusteella.

Olen luona itkumuurin, pyhä Jumala, olen syntisistä suurin ;,; Herra armahda;,;
Olet nähnyt ajatukset,pyhä Jumala, olet kuullut huokaukse ;,; Herra, armahda;,;
Minä pelkään nostaa pääni,pyhä Jumala,tartu pieneen elämään;,;Herra,armahda;,
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16