Kirjaudu foorumille:

Käyttäjätunnus:

Salasana:
Istunnon pituus:

Oletko uusi käyttäjä?
Luo tunnukset

Päivän Sana:

25.6.2019
Saarn. 5:9

Joka rakastaa rahaa, ei saa sitä kyllin,
eikä se, joka rakastaa rikkautta, saa voittoa tarpeekseen.
Tämäkin on turhuutta.

Kirjoittaja #Meidän Vene"  (Luettu 59 kertaa)

Leena

• Moderator
#Meidän Vene"
« : 27.05.2019 10:13 »
Minulle on Jumalan suuri ihme uusi kevät, kun alkaa silmut puhjeta puihin, luonto alkaa viheriöidä. Odotan sitä joka kevät.
Siinä toteutuu Herran lupaus Jes. 43:19:Katso: minä luon uutta. nyt se puhkeaa taimelle, ettekö huomaa?
Tänä keväänä kävi niin, että olin matkalla,kun tuo ihme tapahtui. Siellä tuuli antoi pohdittavaa.
Oli tuulisia päiviä.
 Palmut huojuivat rannalla
Näin puita, jotka olivat kallistuneet talon katon päälle. Kun mietin niitä,niin ne olivat niin lähellä toisiaan, ettei niillä ollut riittävän kestävää juurta, vaan tuuli oli taivuttanut useita yhdessä.
Katsoin paljon merta ja myrskyä ja tuulta,joka sai aikaan hiekkamyrskynkin.
Raamatussa puhutaan paljon tuulesta.
Otan esille yhden tilanteen. Luen
Mark. 4:35-

Samana päivänä illan tultua Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Nyt lähdemme vastarannalle."
36 Opetuslapset lähettivät väen pois ja nousivat veneeseen, jossa Jeesus jo istui. Muitakin veneitä lähti hänen mukaansa.
37 Äkkiä nousi kova myrskytuuli ja aallot löivät veneeseen, niin että se oli täyttymäisillään.
38 Mutta Jeesus vain nukkui veneen perässä nojaten päänaluseen. Opetuslapset herättivät hänet ja sanoivat: "Opettaja, etkö näe, me hukumme!"
39 Silloin hän nousi, nuhteli tuulta ja käski merta: "Vaikene, ole hiljaa!" Tuuli asettui, ja tuli aivan tyven.
40 Jeesus sanoi heille: "Miksi te noin pelkäätte? Eikö teillä vieläkään ole uskoa?"
41 Silloin suuri pelko valtasi heidät ja he kyselivät toisiltaan: "Mikä mies tämä oikein on? Häntähän tottelevat tuuli ja aallotkin."

Meidän elämäämme voidaan ajatella, että meillä jokaisella on oma vene, ja me teemme matkaa vastarannalle.
Meidän vene on jo lähtenyt matkalle silloin, kun synnyimme.
Olemme elämämme matkalla.
Matkalla kohti päämääräämme, vastarantaa.
Matkalla kohti iankaikkista elämää. Emme vielä perillä.

Meidän jokaisen ensimmäinen kysymys itsellemme on, onko Jeesus meidän elämämme veneessä,
Jeesus sanoo meille: Minä olen tie,totuus ja elämä, ilman minua te ette pääse perille Taivaan Isän kotiin.
Kun olin nuori ja elämän ratkaisuja tekemässä,Herra sanoi minulle, mitä hyödyttää, vaikka kaikki sinun oppilaasi saisivat ruotsin kielessä laudaturin, mutta heidän kuolematon sielunsa joutuisi kadotukseen.
Tämän Herra sanoi, koska hän rakastaa jokaista ihmistä ja haluaa jokaisen ihmisen pelastuvan.
Joh. 3:16
Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka uskoo häneen, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Uskonko Jeesukseen? Uskotko Jeesukseen?
Jos meillä ei ole uskoa, me saamme pyytää sitä.
Markuksen evankeliumissa (Mk. 9:17-29) kerrotaan miehestä, joka pyysi sairaalle pojalleen rohkeasti apua Jeesukselta. Mielessään hän kuitenkin epäili Jeesuksen mahdollisuuksia auttaa. Silloin Jeesus sanoi miehelle: ”Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo”. Jeesuksen sanat menivät ihon alle ja miehen oli kerrottava jotain omasta uskostaan. Niinpä mies parkaisi Jeesukselle uskontunnustuksensa: ”Minä uskon! Auta minua epäuskossani!” Näin yksinkertaisella tavalla mies tunnusti uskovansa Jeesukseen. Mutta samalla hän myönsi epäuskonsa. Kuinka rohkeaa tunnustaa muiden kuullen epäuskonsa! Mutta ainoastaan silloin kun tunnistaa oman epäuskonsa, voi iloisesti myöntää, että usko Kristukseen on Jumalan lahja.

Kun elämässä on hetkiä, jolloin epäusko kalvaa, muista että Jeesus kuulee myös meitä. Kun huudamme; auta minua epäuskossani, siihen liittyy Raamatussa lupaus: ”Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
Laulun tekijä sanoo hyvin uskosta:
Usko Jeesukseen on enemmän kuin mielipiteet maan. Se on enemmän kuin osaamme me ajatellakaan. Se on rakkaudella ojennettu käsi Jumalan, johon tarttumalla elää uskallat.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16