Pietari ja Jeesus

Aloittaja Tätiruskea, 30.12.2019 10:35

« edellinen - seuraava »

Tätiruskea

Joh.21:15 Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille:Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä toiset? Rakastan, Herra, Pietari vastasi, sinä tiedät, että olet minulle rakas.Jeesus sanoi: Ruoki minun karitsoitani.
Kaksi kertaa vielä Jeesus kysyy Pietarilta samaa. Mitä ajattelette tästä? Jeesus ei sanallakaan moiti Pietaria, joka on kieltänyt hänet kolmasti vaan antaa hänelle tehtävän. Herramme on anteeksantavainen, vaikka emme sitä mitenkään ansaitsisi.

Maire

Jeesus antoi hänelle mahdollisuuden sanoa kolme kertaa julkisesti, että rakastaa Herraa...kun hän oli Herran kieltänyt kolmesti. Ja Jeesus antoi sitten aina tehtävän. Tehtävät perustuivat rakkauteen Jeesusta kohtaan.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

No-one

Matteuksen evankeliumi
16:23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."
Johanneksen evankeliumi
6:70 Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."
Kaksitoista jotka hän on itse valinnut, enkä minä ole kukaan hänen vaintojaan korjaamaan. Sen sijaan Paavalista joka valitsi itse itsensä kolmanneksitoista, minä sanon, vain kaksitoista mahtuu tusinaan.
Johanneksen ilmestyskirja
21:14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.