Kirjaudu foorumille:

Käyttäjätunnus:

Salasana:
Istunnon pituus:

Oletko uusi käyttäjä?
Luo tunnukset

Päivän Sana:

Kirjoittaja Levottomuuden tilalle rauha  (Luettu 269 kertaa)

Leena

• Moderator
Levottomuuden tilalle rauha
« : 10.01.2020 08:25 »
Tasavallan presidentti aloitti uudenvuoden puheensa sanoilla:
Olemme uuden vuosikymmenen alussa. 2010-luku oli nopean muutoksen aikaa.
Rauhattomuus, epävakaus ja lyhytjänteisyys ovat leimanneet elämää niin maailmalla kuin Suomessa. Niille on nyt luotava vastavoimia.
Presidentin mainitsema
Rauhattomuus tekee ihmisen kyvyttömäksi toimimaan, on hätä kaikesta,ei kykene tarttumaan tehtäviin, murehditaan ja kannetaan kaikkia taakkoja harteilla.
Jeesus tarjoaa meille  toisenlaisen näkökulman. Voimme sanoa: vastavoiman.
Kun Jeesus oli valmistautumassa edessä olevaan ristinkuolemaan, hän antoi opetuslapsille neuvoja.
Heidän aterialla ollessa Jeesus sanoi:
Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaan minuun.
Jeesus antaa meille ratkaisun levottomuuteen. Meidän tulee uskoa Jumalaan ja uskoa Jeesukseen.
Jeesus sanoo: Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.
Mitä usko tarkoittaa?
Se on luottamista Jeesukseen, hän on meidän kanssamme. Hän kulkee meidän kanssamme elämämme kaikissa vaiheissa. Hän auttaa meitä. Hän on Pelastajamme, Vapahtajamme.
Hän on herrojen Herra. Hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Presidentti sanoi myös,että epävakaus ja lyhytjänteisyys leimaavat elämäämme.
Jeesus antoi puheessaan näköalan todella pitkälle.
Jeesus jatkoi puhettaan:
Minun Isäni kodissa on monta huonetta- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen.
- huikea näköala ,aina perille asti taivaaseen meidän matkamme
Jeesus lupasi tulla noutamaan meidät luokseen, että saamme olla hänen kanssaan.
Tuomas sanoi Jeesukselle:Herra, emme me tiedä,minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien?
Jeesus vastasi: Minä olen tie, totuus ja elämä.Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni. Te tunnette hänet jo nyt, olettehan nähneet hänet.
Täällä maailmassa me voimme kulkea monia teitä.
Mutta pelastukseen, iankaikkisen elämän saamiseen on vain Jeesus.
Pysymällä Jeesuksessa olemme matkalla Taivaan Isän kotia.
Jos lankeamme, meidän on palattava uudelleen Jeesuksen yhteyteen.
Hepr. 10:20
Jeesus on avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon- hänen ruumiinsa- kautta.
1..Joh.4:9-10
Juuri siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän. Siinä on rakkaus-ei siinä,että me olemme rakastaneet Jumalaa, vaan siinä,että hän on rakastanut meitä ja lähettänyt Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
Jeesus on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman.

Vaasan kirkossa 9.1.2020

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16