Kirjaudu foorumille:

Käyttäjätunnus:

Salasana:
Istunnon pituus:

Oletko uusi käyttäjä?
Luo tunnukset

Päivän Sana:

Kirjoittaja Kristillinen tanssi  (Luettu 299 kertaa)

gerbera

Kristillinen tanssi
« : 11.05.2020 20:08 »
Otan aiheeksi kristillisen tanssin. Onko kenelläkään kokemusta näistä: gospel-lattarit tai pyhä tanssi? Kotiseurakuntani järjestää näköjään pyhää tanssia. Itse en koskaan ole kokeillut kumpaakaan, mitä nyt Bibliodraamakurssilla oli kerran piiritanssi. Esim. Psalmissa 150 mainitaan ylistäminen tanssien ja soittaen.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2020 20:14 kirjoittanut gerbera »

Maire

Vs: Kristillinen tanssi
« Vastaus #1 : 12.05.2020 10:35 »

Tv7:ssä näkyy noita ylistystansseja. Itse ylistän mielelläni lipun kanssa, kun olen niin huono laulamaan. Eiköhän Herraa saa ylistää jokainen niin kuin haluaa. Davidista sanottiin, että hän ylisti kaikin voimin tanssimalla, kun liiton arkkia kuljetettiin.
2. Sam. 6:14

Ja Daavid hyppi kaikin voimin Herran edessä, ja Daavid oli puettu pellavakasukkaan.
1. Aik. 13:8

Ja Daavid ynnä koko Israel karkeloi kaikin voimin Jumalan edessä laulaen sekä soittaen kanteleita, harppuja, vaskirumpuja, kymbaaleja ja torvia.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

« Vastaus #2 : 12.05.2020 10:37 »
Mukavaa nähdä sinua taas foorumilla Gerbera :)
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

gerbera

« Vastaus #3 : 07.08.2020 07:27 »
Joo, tänne on aina ilo palata keskustelemaan! Tiedustelin rohkeasti pyhän tanssin ryhmään pääsyä. Tilaa on! Näillä näkymin se jopa onnistuu ettei mulla ole mitään muuta menoo päällekkäin. Kokonaan uusi, upea kokemus on tulossa syyskuussa!

Mama

• Pikku apulainen
« Vastaus #4 : 10.08.2020 14:17 »
Tosi hienoa että kaikki luovuudenalat valjastetaan Herran käyttöön ja ylistämiseen! Pyhä Henki voi tanssin avulla eheyttää ja hoitaa!  Kun  totut voit Herran edessä tanssia ja kehittää itse omaa tanssia! Se on kaunista Herran edessä!