Tärkeä yhteys

Aloittaja Leena, 04.07.2020 16:35

« edellinen - seuraava »

Leena

Tänä kesänä olen ollut usein tilanteessa, etteivät yhteydet toimi.
Vr ilmoitti, että 10.6. voi alkaa tilata kesän junamatkoja klo 9.
Menin heti klo 9 varaamaan, niin oli teksti,että uusien aikataulujen siirto on kestänyt arvioitua kauemmin.
Usean yrityksen jälkeen pääsi varaamaan, mutta sitten olikin tekninen ongelma. Ei voinut paikkoja varata. Kolmen tunnin sitkeän yrityksen jälkeen sain liput tulostettua.
Uutiset illalla kertoivat,että vr:llä on ollut ongelmia.
Sitten yritin suorittaa maksua pankkitilille, niin nettiyhteys katkesi. Kaikki tiedot hävisivät. Nettiyhteys ongelma on ollut monena päivänä.
Muutama aika sitten oli kova tuuli. Puu oli kaatunut kävelypolulle. Oli valittava kiertotie.
Nämä ovat arjen ongelmia.
Mutta on yhteys, jonka tulisi olla aina kunnossa, aina toiminnassa.
Se on meidän yhteytemme taivaalliseen Isäämme.
Ainoa yhteyslinkki on Jeesus, meidän Vapahtajamme.
Jeesus sanoo meille, ettei ole mitään muuta mahdollisuutta meidän päästä Isän yhteyteen kuin Jeesuksen kautta.
Jeesus on tie, totuus ja elämä.
Jeesus sanoo,että hän on viinipuu Joh. 15
ja me olemme oksat.
Meidän on pysyttävä Jeesuksessa.
Ilman häntä me emme voi mitään.
Meidän on säilytettävä elävä yhteys ja huolehdittava, että yhteys säilyy.
Kun pysymme hänessä, kannamme hedelmää,
Pysyvää hedelmää.
Rakkaus,ilo,rauha,kärsivällisyys,ystävällisyys,hyvyys,uskollisuus,lempeys,itsehillintä
On vaara, että huomaamattamme loittonemme Jeesuksesta.
Perheyhteyden säilymisestä on oltu viime kuukausina huolissaan
Mutta hyvin tärkeää on huolehtia, että yhteys Jeesukseen säilyy.

Jos loittonemme Jeesuksesta, meille jää vain kristillisiä tapoja ja perinteitä


Kylväjävertauksessa Jeesus puhuu siitä,että hänen tulisi juurtua meidän sydämeemme.
Jos meillä on vain kalliomaaperä, vaikeuksien tullessa luovumme Jeesuksesta.
Jos meillä kasvaa yhteyden esteitä,joistaJeesus sanoo,että ne on ohdakkeita ja orjantappuroita.Ne tukahduttavat yhteyden.
Näitä ovat meidän huolemme ja murehtimisemme
Usko Jeesukseen on suhde,ei vain tiedon asia
mielestäni virren tekijä on selkeässä suhteessa Jeesuksen kanssa kirjoittaessaan näin:

Sinä, Jeesus, ymmärrät parhaiten,
Kun katsot sydämeen,
Miten pelkään, valoa väistelen
Ja kaipaan pyhyyteen.
Anna anteeksi, pese puhtaaksi,
Tee uudeksi kokonaan.
Minä tahdon kuunnella ääntäsi,
Se kutsuu seuraamaan.

Sinä, Jeesus, Mestari hiljainen,
Et vaatimuksiin vie.
Tulet vastaan seuraasi pyytäen
Ja itse olet tie.
Enkä leipää, laukkua, sauvaakaan
Saa turvaksi matkalle.
Otan yhden askelen kerrallaan
Ja pääsen perille.

Sinä, Jeesus, vallasta riisuuduit
Ja suostuit nöyryyteen.
Isän tahdon täyttäen antauduit
Maan kaikkeen köyhyyteen.
Sido, Jeesus, nyt minut itseesi,
Suo usko ja rakkaus!
Ota kaikki voimani käyttöösi,
Luo matkaan tarkoitus




Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16