JOS

Aloittaja Leena, 14.08.2020 07:47

« edellinen - seuraava »

Leena

Jos on pieni sana, mutta hyvin merkittävä sana
sanomme
jos minulla on rahaa,matkustan sinne tai ostan sitä
jos minulla on aikaa,teen ison projektin valmiiksi
Meillä saa olla suunnitelmia, mutta meidän on kysyttävä, voimmeko niin tehdä.

Meidän on ojentauduttava elämässämme Herran sanan mukaan
Jaakob antaa meille ohjeen:Meidän tulee sanoa: Jos Herra tahtoo, niin me elämme ja teemme sitä ja sitä.

Tämä päivä on nyt tärkeä:
Eilinen on mennyt,huomisesta emme tiedä, mutta tänään on tärkeää,että Jeesus on kanssamme

Kiusaaja koetteli Jeesusta jos-kysymyksillä:
Jos kerran olet Jumalan Poika, niin käske tämän kiven muuttua leiväksi
Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy alas
Kaiken tämän minä annan sinulle, jos polvistut eteeni ja kumarrat minua
Kiusaaja esitti kysymyksensä epäily-muodossa jos
Kaikkiin näihin Jeesus vastasi Jumalan Sanalla
Raamattu sanoo:silloin paholainen jätti Jeesuksen rauhaan, ja hänen luokseen tuli enkeleitä, jotka palvelivat häntä

Tässä on ohje meillekin: kun kiusaaja ahdistaa
voimme vastata Jumalan sanalla

Raamattu kysyy:
mitä voimme päätellä?

Ja vastaa:
Jos Jumala on puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
Kun hän ei säästänyt omaa Poikaansakaan vaan antoi hänet kuolemaan kaikkien meidän puolestamme,kuinka hän ei lahjoittaisi Poikansa mukana meille kaikkea muutakin.

Eräs mies toi poikansa, jossa oli mykkä henki,Jeesuksen luo ja sanoi:
Sääli meitä ja auta, jos sinä jotakin voit!
Jos voit?, vastasi Jeesus. Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo.
Silloin pojan isä heti huusi: Minä uskon! Auta minua epäuskossani.

Me voimme kokea tuon isän tavoin epäuskoa omassa elämän tilanteessamme.
Me saamme viedä asiamme Jeesukselle ja huutaa tuon isän tavalla:Minä uskon, auta minua epäuskossani.
Meidän on pyydettävä asioihimme oikea persvektiivi, niin asiat saavat oikean mittasuhteen.

Mark.8:36
Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman mutta menettää sielunsa
ja
1Kor.15:19
jos olemme panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, olemme säälittävimpiä kaikista ihmisistä.
Meille voi tulla käsitys,että kunhan sen ja sen asian saan hoidetuksi,niin kaikki on hyvin.
Jos tämä ja tämä järjestyy,niin ei huolta,
mutta emmehän tiedä, mitä huominen tuo,mitä ylihuomenna on

Meidän on saatava näkökulma ajallisesta elämästä muutetuksi  iankaikkiseen elämään
ja pidettävä kiinni koko ajan iankaikkisesta elämästä.

1.Joh. 1:7
Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän itse on valossa, meillä on yhteys toisiimme, ja Jeesuksen, hänen Poikansac veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä
1.Joh. 1:9
jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

Pidetty Vaasan kirkossa 13.8.2020
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16