Kirjaudu foorumille:

Käyttäjätunnus:

Salasana:
Istunnon pituus:

Oletko uusi käyttäjä?
Luo tunnukset

Päivän Sana:

21.10.2019
Ps. 119:34

Anna minulle ymmärrystä noudattaa lakiasi,
olla sydämestäni sille kuuliainen.

Kirjoittaja Koirat  (Luettu 40408 kertaa)

Maire

Vs: Koirat
« Vastaus #555 : 03.09.2019 12:23 »
Sunny pikkuinen täytti eilen kolme vuotta. Kuinka lapsellinen se onkaan ::)
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

« Vastaus #556 : 16.09.2019 10:31 »
Eilen olimme pitkästä aikaa agitreeneissä. Ajattelin, että Sunny ei kuuntele mitään, kun oli juoksuaika. Laitoin sille juoksuhousut, vaikka juoksut ovat lopuillaan, niin jää vähempi uroksia kiinnostavia hajuja kontaktiesteisiin. Oli hyvä, että ostin noita juoksuhousuja, jotka oli mitoilla tehty. Eivät vaivanneet ollenkaan. Ostin ensin eläinkaupasta ja kiristi niin , että Sunny oli kauhuissaan. Nyt jopa kuunteli. En vienyt korkealta , kun ei ole kuulemmaasta hyvä, että hypitetään  korkealta, kun on juoksut. Rimat oli 30 cm. Lisäksi siinä oli A,  putkia, pituus ja slalom, yhteensä 19 estettä radalla.
Mun selkä vaivasi sillai, että menin vain radan kerran ja sitten harjoiteltiin slalomia, josta oli hankala kulma hyppyyn nähden. Sunnylle oli vaikeaa, jos erkanin slalomin läheltä ohjaamaan hypylle, olisi pitänyt olla slalom loppuun asti vierellä. Keskeytti heti, kun menin  hypylle päin. Muutaman kerran mentiin se. Käytettiin myös lautasta ja namia siihen houkuttimena.
Kontaktia harjoiteltiin myös. Ensin tuli huolimaton kontakti , mutta heti sitten tosi hyvä.
Olen tyytyväinen treeneihin. Sunny oli innossa, kun pitkä aika poissa.
Meitä on viisi ryhmässä ja juoksunartut menevät viimeisenä, niin meillä meni yli puolitoistatuntia treeneissä, joista 45 min istuimme autossa.

Maire

« Vastaus #557 : 19.09.2019 10:00 »
Eilen Gloria pääsi hierojalle, kun Sunnylla oli juoksut. Ihanaa nähdä, miten Gloria nautti. Silmät puoliunessa ja välillä torkahtikin.
Sen jälkeen kuljetin lenkillä myöhemmin iltapäivällä hihnassa. Riehua ei saanut.
Ostin taas kuuden kerran jakson ja tiedän, että kaksi kertaa en ainakaan pääse. Toivottavasti saan myytyä. Menneessä jaksossa, josta viimeinen kerta sunnuntaina, 4 kertaa oli kivun takia pois. Sain myytyä kerrat alennuksella. KUn kerta 20e niin 15 eurolla. Tappiota tuli 20e. Parempi niin kuin 80e.

Maire

« Vastaus #558 : 20.09.2019 17:18 »
Omenia tippuu omenapuusta villassa ja koirat sitten niitä syövät. Ei välttämättä hyvä. Kuulin kerran eläinlääkärissä , että koira oli ollut niin tukossa, että piti leikata.
Meidän talon lähellä viimein viljapeltoja leikataan. Kun eivät nyt heti kääntäisi maata, että koiria voisi pellolla kuljettaa. Lähellä myös iso hernepelto. Sinne tietenkin tippuu herneitä, joita koirat ahmivat. Hankalaa elämä koirilla, kun pää ei yhtään pidätä.

Maire

« Vastaus #559 : 22.09.2019 10:31 »
Meillä täällä kotona on iso oja talon tontin pitkällä sivulla. Ojan yli mies on rakentanut sillan, jota pitkin pääsen koiria kävelyttämään. Kun siltaa ei ollut, putosin kerran ojaan ja vajosin lähes vyötäröön saakka oranssiseen liejuun. Ojan toisella puolella on yksityinen tie, kauempana traktoritie peltojen keskellä. Nyt on vilja leikattu pelloilta ja voi juoksuttaa koiria pelloilla vapaana. Pillillä vain ohjata. Voi sitä riemua. Joskus kääntävät elikkä fälttäävät pellon heti ja sitten niistä tulee kuraisia. Toivottavasti eivät pidä tänä syksynä kiirettä.

Maire

« Vastaus #560 : 23.09.2019 11:00 »
Juoksin eilen agitreeneissä täysillä spurtteja 15 min. Sillai hankalaa, kun Sunnylla oli kuulo mennyt. Jouduimme ottamaan yhä uudelleen ja uudelleen samoja kohtia radalla ja yleensä juuri sellaisia, että mun pitää juosta täysillä. Rata kaartui ja Sunny juoksi suoraan...ei millään ymmätänyt kaartaa. Ei katsonut, mihin ohjaan vaan juoksi suoraan. Eikä siinä ollut edes mitään estettä, mitä kohden olisi juossut. ::) :P
Niin eikä olisi halunnut pukea juoksuhousuja. Hyppäsi vaan auton häkistä pakoon....no ensi kerralla ei enää tarvi juoksuhousuja.
Ostin taas uuden jakson ja olen matkalla kaksi viikkoa. Toivottavasti saan myytyä paikat.
Vaikka nyt ollut lihakset kipeät juoksusta, niin kuitenkin se oli ihanaa. Ihanampaa olisi ollut, jos Sunny olisi kuunnellut.

Maire

« Vastaus #561 : 30.09.2019 10:17 »
Eilen oli agitreenit ja nyt ei tarvinnut enää juoksuhousuja. Muistin mitä yksi agituomari kursseilla kerran opetti, kun oli ikään kuin käytävä ja molemmin puolin agiesteitä ja nimenomaan hyppyjä. Siitä kävellään itse keskellä ja käden pyöräytyksellä ohjataan koira esteelle. Sitä kokeilin. Hankalaa vain, kun koira ei katsonut kättä. :P
Muuten meni melko ok. Sunny ei muistanut rengasta ja sitä jouduttiin treenaamaan.
Onhan se hyvä, että koiralla on vauhtia, mutta ei siitä mitään hyötyä ole, jos koira ei kuuntele.

Maire

« Vastaus #562 : 05.10.2019 10:48 »
Eilen oli niin huvittavaa. Sunny istui mun tuolin vieressä lattialla ja olin juuri syömässä. Piereskeli sitten äänekkäästi ja alkoi katsella ympärilleen, mikä se oli, mitä tapahtui. ::) Sunny ja Primavera olivat eilen karanneet perunamaalle ja syöneet sieltä pieniä perunoita, joita emme itse ole poimineet. Oli tainnut oikein ahmia. :P

Maire

« Vastaus #563 : 07.10.2019 16:15 »
Mamma, me emme olleet perunamaalla. SUNNY

Maire

« Vastaus #564 : 08.10.2019 18:58 »
Tänään oli sitten koirien korvien putsauspäivä. Primaveran joutuu säännöllisesti putsaamaan ja Gloriankin , mutta ei niin usein...sitten Sunny pien karehti niin, että lopuksi otetaan Sunny ja vähän korvan lehteä putsataan. Sunny kolme vuotta ja kaksi kertaa olen putsannut sen korvakäytävän. Silloin tällöin puhdistetaan vähän korvan lehteä ja se on tyytyväinen ja huom siitä saa lihapullaa...

Maire

« Vastaus #565 : 08.10.2019 20:34 »
Sunnuntaina oli agitreenit. Oli todella vaikea rata. Nyt oli keinukin radalla ja olen niin iloinen, kun Sunny meni sen niin nätisti. Primavera meni aikoinaan sen nätisti. Ei liian kovalla vauhdilla, niin että keinun toinen pää paukahtaa lattiaan, vaan rauhassa.
Keinun jälkeen oli mutkaputki ja putken pää, johon piti mennä, oli sokeassa kulmassa. Koira ei siis nähnyt putken päätä, vaan joutui kiertämään putken selän takaa, kunnes putken pää tuli näkyviin. Todella vaikeaa koiralle, mutta muutaman kerran jälkeen Sunny oppi.
Edelliskerralla oli rengas radalla ja siinä Sunny takelteli. Nytkin oli rengas ja sitä treenattiin. En tiedä, miksi haluaisi mennä sivusta. Renkaan molemmin puolin jää sellainen kolmion muotinen reikä, niin niistä haluaisi hypätä, mutta onhan ne toki alempana.
Radalla oli muutakin hankaluutta..takaakiertoja, joista Sunny ei tykkää. Sitten A oli ja slalom..sitä treenattiin myös.
Paljon opittiin.

Maire

« Vastaus #566 : 14.10.2019 10:30 »
Primavera varasti sitten eilen banaanin tiskipöydältä ja söi kuorineen. Ainakin hän oli se , joka lipoi huulia. Yleensä Gloria on ruokavaras ja onnistuu ottamaan leivältä juuston siivut.
Lisäksi olimme Sunnyn kanssa agitreeneissä ja me nautittiin. Oli helpompi rata ja minä jaksoin juosta. Molemmat olimme sitten väsyneitä ja onnellisia treenin jälkeen.