Rakentavat harrastukset!

Aloittaja Miranda, 05.01.2022 21:57

« edellinen - seuraava »

Miranda

Rukoilin pitkästä aikaa täysillä ja sydämellä oikean tarpeen pohjalta. Kotona ajattelin omin päin jatkaa Bible Journaling-harrastusta erilliseen vihkoon! Sain kutsumuksen hyvinvointiblogin perustamiseen kun maailmassa on niin paljon pahoinvointia. Tiedustelen myös Pyhän tanssin ryhmää mahdollisimman pian. Paikan päälle pitää kävellä mutta saa liikuntaa.

Koronarajoitukset sotkee harrastuskuviot aika tehokkaasti... Haluaisin ryhtyä vapaaehtoiseksi kotiseurakunnan keittiölle, niin että ihmiset saa vaihtelun vuoksi myös kunnon haudutettua teetä! En oo vielä tiedustellu mahdollisuutta siihen.

Mun hyvän mielen harrastuksia on nykyään ja tulevina aikoina; kävelylenkit, Pyhä tanssi, kotikuntoilu, virkkaus, timanttimaalaus, väritys, keppijumppa, Bible Journaling. Ihmisellä on hyvä olla hyvinvointiharrastuksia!

Ikää tulee mittariin lisää keväällä, syntymäpäivä lähestyy. Yhä enemmän mietin kuinka aikani käytän, mitä suustani päästän ulos, ja mitä jää jäljelle kun kuolen. Millaisia muistoja musta jää ihmisille? Mun hengellinen runokokoelma on ainakin kesken.

Minkälaista Raamatun käännöstä te luette?

Tätiruskea

Kivalta kuulostavia harrastuksia! Toivotaan, että korona pian hellittää. Mitä on Bible Journaling?
Luen vanhaa käännöstä (33/38) lähinnä miehen suosituksesta; myös sen takia, että siinä on tuttuja rakkaita ilmauksia. Kai molemmilla käännöksillä on puolensa. - Nyt on myös kuunneltu netistä luettua käännöstä, joka on kai Raamattu kansalle - käännös, poikkeaa jonkun verran. Tietääkö joku tästä käännöksestä enemmän?

Miranda

#2
Tätiruskea, kiva kun kysyit! Bible Journaling on mulle käytännössä aika uus harrastus ja nimi on ihan suomennettavissa. Raamattumuistikirjailu on taiteellista omalla tyylillä tekemistä ilman sääntöjä. Se on Raamatun tekstien pohdintaa visuaalisin keinoin. Esim. Raamattua lukiessa löytyy monta itselle tärkeää/puhuttelevaa kohtaa, jotka sitten voi kirjoittaa, piirtää, värittää yms.vihkon sivuille oman makunsa mukaisesti. Sivuja voi koristella ja käsin kirjoittaminen tuo Raamatunjakeita lähemmäs itseään. Netin kuvista näkee, kuinka monet värittää suoraan erillisen Raamatun sivuille, mutta itse käytän harrastusvihkoa, joka on myös suosittu vaihtoehto!

Raamattu kansalle-käännös on mulle täysin vieras... En tiedä siitä mitään, ehkä joku muu tietää? Itse luen enimmäkseen 92-Raamattua koska se on tutuin kaikista.

Pyhän tanssin tunnit on kaipauslistallani, kunhan koronarajoitukset joskus ryhmän sallii...

Helmikirjonta kiinnostaa myös! Eli erivärisiä helmiä kiinnitetään neulalla ja langalla isoon kuvapohjaan. Vaikuttaa hauskalta! Niin ja hyvinvointiblogi perustettu!

Vapaaehtoistyö vaatii multa rohkeutta kysyä mahdollisuutta siihen.

Oon rukoillu että Herra neuvoisi mua hyvän harrastuksen valinnassa.

Miranda

#3
Lisää pohdintaa! Kuinka te valitsette oikeesti rakentavia harrastuksia? Helmikirjontaan liittyen netistä löytyy enkeli, Jeesus-ikonin tyylinen jossa teksti on venäjäksi, ja kanavatyössä (jota en oo koskaan kokeillut) on enkeli ja lapset sillalla teema. En tiiä sujuuko multa kanavatyö tai helmikirjonta ennen kuin tilaan jonkun ja kokeilen! Ohjeet on englanniksi mutta Youtubestakin löytyy ohjeita. Kuva-aihe pohdinnan alla.

Maailma on täynnä (eksyttäviäkin) houkutuksia, esim. jooga. Siinähän on hindulaiset juuret, joten laji aiheuttaa ristiriitaisia tunteita mun sisällä. Slow Flow-joogatunti tuntui kerran hyvältä kun sai venyteltyä. Pilatesta en oo koskaan kokeillut, onko joku? Joka päivä punnitsen mikä harrastus on uskovalle hyvä. Täällä päin missä asun rajoitukset muuttunee helmikuussa, ehkä pääsen Pyhän tanssin tunnille!

Bible Journaling sujuu hyvin nyt itsenäisesti. Kirjoitan itseäni puhuttelevat jakeet väritusseilla, koristelen sivuja sitten myöhemmin. Paperi on paksua ja sopii tusseille täydellisesti, voi kirjoittaa molemmin puolin sivua.

Haluaisin mennä espanjan kielen jatkokurssille, puhtaasti omaksi iloksi vaikka ei voi varsinaisesti nyt matkustella. Täytin aikoinaan oppikirjan tehtäviä kotona, haittaakohan se kun menossa kansalaisopiston ohjatuille tunneille?

Tietääkö joku Rick Warrenin ajatuksia herättelevän kirjan Tavoitteena elämä: Mitä ihmettä varten olen täällä?
Tarkoitus jatkaa hyvinvointiblogia! Myös joskus sitä mun kirjablogia... Raamatun lukuohjelma on vielä kesken. Kirjallisuuspiirin kokoontumista odotan, vaikka kaikki kirjat on kesken.

Toivon löytäväni uutta hengellistä musiikkia päivien iloksi! Piti virkata mutta nyt se ei inspiroi. Jospa löydän hyvän tasapainon harrastuksille, niin että jää sopivasti tilaa myös levolle. Ettei harrastuspäivät mee päällekkäin ja löydän mulle sopivan harrastuksen! Iloa ja valoa jokaisen harrastuksille 2022!

Mama

Mahtavaa kuulla että jaksat olla noin aktiivinen! Kyllä Herra ohjaa kun sitä pyydät! Odottelen itsekin aikaa jolloin voisi miettiä mitä harrastaisin! Kunhan nuo pienet lapsenlapset tuosta vähän kasvavat...

Miranda

Yleensä tammikuussa ja kevätkaudella oon paljon aktiivisempi kuin syksyn pimeydessä. Harrastusideat tulee mieleen kaikki kerralla. Jokaiselle on joku hauska harrastus. Herra kyllä ohjaa mua ja neuvoo harrastusvalinnassa, sydämessä tiedän mikä harrastus ilahduttaa Herraa.

Nyt on mielessä seurakunnan Raamattupiiri, Pyhä tanssi, ja kirjallisuuspiiri. Tilasin netistä Jeesus Kristus ikoniaiheisen helmikirjontatyön. Ihanaa kokeilla helmikirjontaa kunhan tilaus saapuu. Vähän jäi epäselväksi mihin pakettiautomaattiin se tarkalleen on tulossa. Toivottavasti ensi viikolla saapuu!

Vaikka Raamatunlukuohjelma on kesken, niin iloitsen siitä että haluan lukee Raamatun sanasta sanaan ja kannesta kanteen!! Vaikka sitten hitaasti.