Silmälasit vai piilarit vai silmäleikkaus

Aloittaja Maire, 14.05.2017 11:10

« edellinen - seuraava »

Maire

Mulla on nykyään silmälasit. Noin kaksikymppisenä jouduin laittamaan ja nyt ovat monitehoina. Lukiessa käytän kuitenkin lukulasia, jos luen pidempään. Optikko taisi suosittaa, että lukulasit rasittaa silmiä vähempi ja ainakin makuuasennossa lukiessa on parempi.
Kun treenaan agia koirien kanssa, niin silmälasit ovat määrätyllä ilmalla hankalat. Ne menevät huuruun eikä näe mitään. Siksi laitan urheilemaan mennessä piilolasit, nämäkin monitehoina. Radalla esteet eivät väistä.. Ajan myös autoa näillä. Kauneuden takia en viitsi näitä laittaa. Lisäksi nämä ärsyttävät mun silmiä jonkin verran. Nämä ovat tollaisia, että voi kuukauden käyttää ja välillä säilytetään liuoksessa. Ratsastuksessa käytin myös piilareita, mutta ratsastukseen ei ole ollut nyt aikaa ja se on aika kallistakin.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Tätiruskea

Silmäleikkaus. Pääset eroon laseista ja hintakin maksaa itsensä ajan kanssa (moniteholasit on kalliita). Systeemit ovat nykyään kehittyneitä, ja lisäksi vältyt tulevilta mahdollisilta kaihileikkauksilta. Eli ns. moniteholinssileikkaus.

Mama

Sama leikkaus tehty minullekin, sain täysin uudet silmät!  Oli kallis, kun tehtiin yksityisesti molemmat silmät kerralla, noin viisi tonnia muistaakseni.  Sen jälkeen oon lapsuuden jälkeen eka kertaa pärjännyt ilman silmälaseja! Mulla oli tosi huono näkö ja kaihi  jo molemmissa silmissä. Nyt lukiessa pimeässä riittää Tiimarin  lukulasit. Valoisassa ei tarvitse mitään lukiessakaan!   Ei oo kaduttanut!  Kyllähän käytetty autokin maksaa saman verran!