sateenkaari

Aloittaja Leena, 07.10.2017 09:00

« edellinen - seuraava »

Leena

Tänä aamuna. Vasemmalla toinen sateenkaari, ilmeisesti heijastuma meren pinnasta.
Suorastaan häikäisevä sateenkaari, vaikken kuvaan saanutkaan niin hyvin.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Niin klo 8.10 tänä aamuna 7.10.2017
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Sateenkaaren toinen pää
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Todella vaikuttava sateenkaari
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Raamattu puhuu sateenkaaresta.
1. Moos. 9:
Ja Jumala sanoi Nooalle ja hänen pojilleen:
9 "Minä teen liiton teidän ja teidän jälkeläistenne kanssa,
10 kaikkien elävien olentojen kanssa, jotka ovat teidän kanssanne maan päällä, lintujen, karjaeläinten ja kaikkien villieläintenkin kanssa, kaikkien niiden kanssa, jotka tulivat arkista ulos.
11 Minä teen liiton ja annan teille lupaukseni: koskaan enää ei vedenpaisumus tuhoa kaikkea elävää, se ei koskaan enää hävitä maata."
12 Jumala sanoi vielä: "Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti:
13 minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta.
14 Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä,
15 muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää.
16 Kaari näkyy pilvissä, ja kun minä sen näen, muistan ikuisen liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaikkien maan päällä elävien kanssa."
17 Ja Jumala sanoi vielä Nooalle: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä teen kaikkien maan päällä elävien kanssa."

Ilm. 10:1
   
Sitten näin taas uuden, mahtavan enkelin, joka tuli alas taivaasta. Hänellä oli pukunaan pilvi ja hänen päänsä päällä oli sateenkaari, hänen kasvonsa olivat kuin aurinko ja hänen jalkansa kuin tulipatsaat,
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Netissä löytyi tällaista tietoa
Punainen, oranssi, keltainen, vihreä, sininen, indigonsininen ja violetti ovat sateenkaaressa aina samassa järjestyksessä, sillä ne ovat seurausta auringonvalon heijastumisesta ja nimenomaan taittumisesta vesipisaroissa. Kullakin värillä on oma aallonpituutensa – tai tarkemmin sanottuna aallonpituusalueensa – ja se taittuu tietyllä tavalla.

Värit ovat samassa, mutta päinvastaisessa järjestyksessä myös toisinaan näkyvässä himmeämmässä sivusateenkaaressa, joka kaartuu pääsateenkaaren ulkopuolella. Kun pääsateenkaaressa punainen on uloin ja violetti sisin väri, sivusateenkaaressa uloimpana on violetti ja sisimpänä punainen. 

Syynä päinvastaisuuteen on, että sivusateenkaaren synnyttävä valo heijastuu vesipisaroiden sisällä kahteen kertaan, kun pääsateenkaaren aikaansaava valo heijastuu vain kerran.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

#6
Ilmestyskirja laulun toisessa säkeistössä sateenkaari:
sateenkaari, ukkosen ääni, salamoihin pukeutuu hän
kunnia, kiitos, voima, valta ja ylistys
viisaalle kuninkaallemme
pyhä, pyhä, pyhä on Herra kaikkivaltias
hän oli, hän on ja tuleva on
luomakunnan kanssa laulan kunniaa kuninkaalle
olet kaikki minulle ja sua mä palvon.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Joku vastasi nyt fb.ssa,että Toholammillakin nähneet eilen samanlaisen sateenkaaren.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16