Nuoret miehet

Aloittaja Jansku, 25.05.2018 21:45

« edellinen - seuraava »

Jansku

Kävin yhteiskristillisen lähetysjärjestön IRR-TV:n tilaisuudessa. Siellä kuulin huolestuttavia uutisia. Suomestakin on tulossa lähetyskenttä, sillä suomalaisista nuorista miehistä uskoo enää alle 10% kristinuskon Jumalaan. Ilmeisesti ateisteja on niin paljon väestöstä koska muslimien ja muiden osuus Suomessa on kuitenkin vielä melko pieni.

Mielestäni uskovaisten nuorten miesten osuus on huolestuttavan alhainen. Naiset uskovat sentään Suomessa vielä Jumalaan enemmän kuin miehet. Olisi kuitenkin tärkeätä, että Suomesta löytyisi uskovia miehiäkin.

Itse kävin aikoinaan Raamattupiirissä niin olin ainut mies siellä kaikki muut olivat naisia. Toki viihdyin siellä hyvin ei siinä mitään, mutta missä luuraavat kaikki uskovat miehet?

Jansku

Ei Suomi tieteenkään tämän maallistumisen ja uskovien miesten vähyyden kanssa ole yksin. Koko Eurooppa kamppailee saman asian kanssa. Tunnettu brittiläinen uskonmies David Pawsonkin on surkutellut saman asian kanssa. Hänen mukaansa seurakuntiin tarvittaisiin lisää miehiä mm. roolimalleiksi pienille pojille.

Muualla maailmassahan kristinuskolla menee hyvin. Aasiassa, Etelä-Amerikassa ja Afrikassa kristinusko leviää vauhdilla. Jopa Yhdysvalloissa tilanne on melko hyvä. Oikeastaan ainoastaan Eurooppa ja Australia ovat "murheenkryynejä".

Maire

Ite olen miettinyt sellaista, että mitä enemmän me laimennamme Jumalan sanaa, sitä vähempi nuoria kiinnostaa. Buddha kirjoituksia ja erilaisia kummallisia mietelauseita tulee jopa Facebookissa vastaan. Ihmisellä on tyhjä paikka sisällä ja sitä yritetään täyttää jollakin. Jumala on voimallinen irrottamaan kaikista epäjumalista ja ainoastaan Hän voi antaa syntejä anteeksi ja juuri siksi Jeesus kuoli ristillä. Jumala tekee vielä tänäkin päivänä ihmeitä ilman määrää. Osa ihmisistä syyttää Jumalaa kaikista vastoinkäymisistään vaikka eivät ole päivääkään eläneet Jumalan yhteydessä.
Minä suren nuoria miehiä ja naisia, jotka ovat harhateillä. Olen rukoillut, että Jumala täyttäisi meitä Pyhällä hengellä, ettei meidän vaellus olisi niin voimatonta.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Jansku

Lainaus käyttäjältä: Maire - 26.05.2018 11:28
Ite olen miettinyt sellaista, että mitä enemmän me laimennamme Jumalan sanaa, sitä vähempi nuoria kiinnostaa. Buddha kirjoituksia ja erilaisia kummallisia mietelauseita tulee jopa Facebookissa vastaan.

Asia on juuri näin. Itse asiassa sitä on tutkittukin eli esim. USA:ssa kasvavat ne seurakunnat jotka ovat pysytelleet mahdollisemman lähellä Jumalan Sanaa. Sen sijaan maailmasta oppinsa ammentavat seurakunnat kuihtuvat.

Tuo Buddha ilmiö on mielestäni kanssa erikoinen juttu. Kun menee vaikkapa johonkin puutarhakauppaan Suomessa niin siellä saatetaan myydä jotakin Buddha patsaita ja jopa jotakin itämaisen uskonnon edustajan veistos "päitä" . Siis sellaisia keraamisia irtopäitä. En itse ostaisi sellaista.

Leena

#4
Olin muutama päivä sitten tilaisuudessa, jossa oli useampia insinöörimiehiä mukana. Yksi heistä istui vieressäni,kuiskaten kysyin häneltä,miksihän monet insinöörit ovat uskovia. Hänellä oli selkeä vastaus: 3 syytä on siihen:luonto, historia erityisesti Israelin historia ja Jumala on laittanut jokaisen ihmisen sisimpään käskynsä,joita rikkomalla tunnemme syyllisyytemme.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Jansku

Insinöörien on varmasti helppo uskoa Jumalaan koska suunnittelevat itsekin asioita ja kehittelevät teknisiä vempaimia.

Moni tekijä luonnossa viittaa siihen, että takana on älykästä suunnittelua ja älykäs suunnittelija. 

Jansku

#6
Luin jonkun tutkimuksen jonka mukaan naiset uskovat maailmanlaajuisesti enemmän Jumalaan kuin miehet.

Luterilaisen opin ja Martti Lutherin mukaan (mm. Katekismus) hengellisissä asioissa epäuskoiselta ihmiseltä puuttuu vapaa tahto tyystin. Kaikki kunnia ja kiitos pelastuksestamme kuuluu Jumalalle joka yksin saa meissä aikaan kääntymyksen.

Joidenkin toisten näkemysten mukaan ihmisellä itsellään olisi vaikutusta ainakin jonkin verran uskoontulossa.

En osaa itse selittää miksi maailmassa on enemmän uskovia naisia kuin miehiä. Huomaan sen jopa omasta lähipiirissäni. Tietenkään kirkossa käynti ei ainakaan yksinään kerro uskosta mutta muistan yhdenkin kerran kun minun lisäkseni messussa ei ollut kuin yksi mies.

Leena

Rukoillaan miesten puolesta, että pääsevät pelastukseen sisälle. Tulevat mukaan seurakunnan toimintaan ja että heidän perheet myös pelastuvat ja tulevat mukaan.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

Sekin ongelma, kun miehiä vähemmän, niin naiset menevät naimisiin epäuskoisten miesten kanssa, kun vapaita uskovia miehiä ei ole.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Jansku

Rukoillaan mersuherätyksen tapaista herätystä Suomeen. Mersuherätyksen aikana Kokkkolan seudulla tuli moni mies uskoon toki myös nainen.

Usein herätykset kylläkin tulevat eri muodoissa kuin aikaisemmat herätykset. Joten rukoillaan herätystä. Jumala tietää millainen herätys sopii parhaiten tähän aikakauteen.

Leena

Herätystä pyydämme ja odotamme. Jeesuksen nimessä. Amen
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16