26.5.2018

Aloittaja Leena, 26.05.2018 07:17

« edellinen - seuraava »

Leena

Hänellä on teille annettavana runsaasti kaikkia lahjoja, niin että teillä on aina kaikki mitä tarvitsette ja voitte tehdä runsaasti hyvää.
2. Kor. 9:8
k8
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Jansku

#1
Niin kuvaisiko tämä sitä, että olemme saaneet lahjoja jo syntymässämme (esim. taitoja, luonteenpiirteitä, ominaisuuksia) joiden avulla voimme tehdä hyvää lähimmäisillemme. Jokaisella meillä on jokin talentti jota voimme hyödyntää maailmassa ja kirkastaa Jumalaa.

Toisaalta Jumala voi tietenkin antaa myös ihan konkreettisia lahjoja kuten järjestää työpaikan tai siunata joskus jopa taloudellisesti. Kaikkea saa pyytää Jumalalta. Jumala toteuttaa asiat omalla ajallaan ja tavallaan. Aina voi rukoukseen lisätä loppuun maininnan "Tapahtukoon Sinun tahtosi tässäkin asiassa".

Maire

Hyviä näkökantoja.. "tapahtukoon Sinun tahtosi" myös hyvä, mutta voimme myös lisätä sen sentakia, että ajattelemme, ettei kuitenkaan tapahdu mitään, emmekä saa , mitä haluamme.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Jansku

#3
Lainaus käyttäjältä: Maire - 26.05.2018 14:54
Hyviä näkökantoja.. "tapahtukoon Sinun tahtosi" myös hyvä, mutta voimme myös lisätä sen sentakia, että ajattelemme, ettei kuitenkaan tapahdu mitään, emmekä saa , mitä haluamme.

Aivan hyvin huomasit tuon seikan. Tämäkin on hyvä seikka huomata. Eli emme saa pyytää lannistuneena ja jo valmiiksi luovuttaneina.

Raamatussahan sanotaan myös:

Joh. 16:23-24
23. Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
24. Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.

Raamattu 1933,38

Eli kyllä me saamme pyytää asiota sillä asenteella että näin tulee tapahtumaan.

Leena

Kyllä paljon Herra on antanut meille hyvää. Jeesus ja pelastus tärkeimmät,että saamme iankaikkisen elämän. Sitten meillä on eri leiviskät,joita meidän tulee käyttää toistr  ja omaksi hyödyksi.
Tänään olen saanut nauttia viljelijöiden ja leipurien leivisköiden käyttämisestä. Taivaan Isä on antanut kasvun viljoille,kasveille...
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Pyydetään sadetta viljapelloille. Kylvöt on tehty ja viljelijät odottavat sadetta.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16