Nykyihmisestä

Aloittaja Tätiruskea, 15.09.2018 11:26

« edellinen - seuraava »

Tätiruskea

Luin tekstiä toisesta kirjeestä Timoteukselle, kolmas luku, jossa on kuvaus lopunajan ihmisistä. Miten hyvin se sopiikaan nykyaikaan! Itsekkyys lisääntyy, rahan ja kaikenlaisen nautinnon tavoittelu on pääasia elämässä. Vanhempia eiikä muitakaan auktoriteettejä ei kunnioiteta, kaikenlainen muka-hengellisyys valtaa alaa oikeilta kristillisiltä arvoilta. - On trendikästä uskoa "johonkin korkeampaan voimaan", mindfullnessiin ja joogaan, mutta ei Raamatun Jeesukseen. Kaikenlaista pitää suvaita, mutta silti esim. kouluissa ei suvaita mitään viittauksia kristillisyyteen.

Maire

Tämä pitää niin paikkansa >:(
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

lilli

#2
Niin... ja kuitenkin kun ihminen on niin hukassa ilman Luojaansa. Hyvää itsetuntoa etsii moni,koska maailmassa vaikeaa pärjätä ilman. On valtava määrä menetelmiä joiden avulla ollaan tehokkaampia, osaavampia, tiedostavampia, kauniimpia, laaja-alaisempia...blogit pursuavat tätä. On paljon hyvääkin ja hyödyllistä. Mutta kaiken keskuksena minä. Silti merkillepantavaa on se, että minuuden ongelmakenttäkin on laaja. Yhä useampi kysyy kuka todella olen.Vai vaihtuuko identiteettini tai ajatukseni siitä jatkuvasti, fiilisten mukaan.

Muistan omaa hämmennystä teininä. Tietenkin menin kavereiden mukana, tärkentä oli olla hyväksytty.Mutta  jossain vaiheessa tajusi myös menevänsä toisten ehdoilla, hukassa itsestään. Kun jouduin yhä syvempään kriisiin, yritin meditaatiota, ennustajaa, rosenmenetelmää. Sitten jossain vaiheessa tulivat voimakkaat uuskarismaattiset ilmiöt ja valhe profeettojen pyöritys.

Aloin huutaa apua Sanan pohjalta. Herra sanot, että Henkesi johtaa kaikkeen totuuteen. Johdata minua nyt, kun en löydä rauhaa. Ja Herra johdatti. Löysin Sanan rikkaudet. Lain ja evankeliumin voimin minuuttani ja elämääni alettiin laittaa uusiksi. Löysin itseni aivan syntisenä ja avuttomana. Tarvitsin Herraa aivan kaikkeen. Ja sama jatkuu! Joten se rauha ja selkeys jota Jeesus luo Sanassaan myös minuuden löytymiseen, on ainutlaatuista. Vain Luoja tuntee luotunsa ja osaa elävöittää jokaisen aidoksi itsekseen.S e tapahtuu tällä tiellä jota matkataan myös ja ennen kaikkea syvempään Kristuksen tuntemiseen.😃