Keskustekua hengellisistä ja teologisista kysymyksistä?

Aloittaja Maan mato ja tomu, 26.10.2018 13:44

« edellinen - seuraava »

Maan mato ja tomu

Hei olen uusi tällä foorumilla. En löytämyt mitään paikkaa missä täällä keskustellaan hengellisistä ja teologisista kysymyksistä. Onko todella niin että tällä kristilliselkä foorumilla ei puhuta näistä aiheista vai enkö minä vain läytänyt paikkaa ?!?

Leena

Tervetuloa tälle foorumille!

Tämän otsikon alle esimerkiksi voi kirjoittaa oman keskusteluaiheen. Myös Niitä näitä-otsikon alle oma aihe otsikoksi...

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Oikean asian puolesta

Minua kiinnostaisi keskustella ihan näistä Hengellisistä kysymyksistä, tästä ajasta, elämästä hengellisessä näkökulmasta, jne. Koska tulin myös tänne kun en ole löytänyt hengellisiä keskustelupalstoja mistään. Haluan puhua Raamatun merkityksestä ja tärkeistä asioista riitelemättä kuten monille käy. Valitettavasti.

Sanotaan että Raamattu on moniselitteinen, mutta mielestäni asia on jokaiselle täysin sama Jos Pyhähenki ohjaa. Esim. Ennen hyväksyin: abortin, eutanasian, samasukupuolen liitot, perus kasteen jne. Kunnes rukoilin Jumalaa avaamaan silmäni jos olin väärässä, ja aloin sisäistämään, miksi mikäkin näistä asioista oli väärin Herran silmissä. Herra kuitenkin antaa nämäkin asiat anteeksi, ja meidän tulee silti rakastaa kaikkia ihmisiä vaikkemme ymmärtäisi mitä he tekevät.

Siksi olen yrittänyt keskustella niin, että kerron kuinka Jumala on asian minulle näyttänyt, kuuntelen toisen kokemuksen asiasta ja saatan edelleen olla erimieltä mutta haluan silti sille ihmiselle hyvää ja rukoilen Herran johdatusta näiden elämään. Riitely ei vie meitä mihinkään. Seurakunnat riitelevät kun voisimme tehdä yhteistyötä. Kuitenkin ymmärrän mistä tässä on kyse. Itsekin löydän itseni ennemmin seurakunnasta jossa Herran ihmeitä tapahtuu kuin esim. missä istutaan hiljaa :D

Mutta jokaiselle on oma paikkansa :) Voimme silti keskustella ja rakastammehan samaa Herraa vaikka näkemyksemme poikkeaisivat.