Syöpöttely taas ohi!

Aloittaja Mama, 07.01.2019 20:05

« edellinen - seuraava »

Mama

On se kumma kun tuntuu että tuo jolunaika tuntuu vapauttavan kaikista estoista syömisen suhteen! Minä ainakin olen surutta syönyt kaikkia mielitekojani, tietäen että tästä ei seuraa kuin vaikeuksia joulun jälkeen!  Maha ja vyötärö pullottavat vaatteiden alla. Kyllä ihmisen pitää olla TYHMÄ kun tekee itselleen kiusaa!  On siinä vähän sekin että oli niin paljon muuta huomioitavaa ettei sitä huomiota jäänyt enää itselle paljoakaan! En Tais olla ainoa tässäkään seurassa!? Ei muuta kuin tsemppi taas päälle, annetaan anteeksi itsellemme , puhtaalta pöydältä itseämme hoitaen ja terveellä tavalla itseämmekin rakastaen, olemmehan saaneet lahjaksi tämän ruumiimmekin!

Waakku

Hei! Ja hyvää alkanutta vuotta sinulle.  :) Nostit esille hyvän aiheen josta tunnistin myös itseni. Syöpöttelyt kuuluvat valitettavan usein juhlaperinteisiin. On myös tunnesyöpöttelyä. Itse koen syöpöttelyn ja juopottelun tai minkä tahansa liiallisen käytöksen olevan jotain ihmisessä olevaa sisäsyntyistä halua, ahneutta. Joskus hyvä palauttaa mieliin ahneutta käsitteleviä kohtia Raamatusta ja tehdä sen mukaan parannusta. Voi myös mennä rukoukseen ja pyytää Herralta voimia torjua kiusauksia. Kaikkea hyvää sinulle.

Mama

Kiitos Waakku! Ja tervetuloa foorumille!   Sain kyllä ajattelemisen aihetta. Olen mielestäni täydellinen tunnesyöppö, aina ollut. Usein kun tunnen ahdistusta tai tunnen etten hallitse tilannetta, alan syödä jotain ikäänkuin "vahingossa". Malli on kai peräisin jo lapsuudestani, kun tuli riitaa tms pelottavaa ja ahdistavaa, saatoin hakea naposteltavaa ja se tuntui kai jotenkin lievittävän tuntemuksia. Onneksi meillä ei koskaan käytetty alkoholia! Mitähän siitä olisikaan seurannut, ehkä sitten itsellenikin!  Herran avulla tästäkin tavasta on yleensä päässyt eroon. Oli sitten ahneutta tai ei, Herran veri pesee puhtaaksi näistä lankeemuksista ja antaa voimia terveellisempään elämään! Onneksi nyt jo osaa pyytää Jumalan rauhaa, ei ole minkään olosuhteiden armoilla!🙂🍓🍐