Hiukset

Aloittaja Maire, 03.02.2017 21:45

« edellinen - seuraava »

Maire

Ikuinen kysymys..leikatako vai antaako kasvaa. Joillakin lyhyet hiukset ovat helpot, kun niille ei tarvi tehdä mitään. Mulla nyt yli hartian pituus hiuksissa ja nämä muuten helpot, mutta kuivuvat hitaasti. Sitten kun harrastaa joitakin lajeja, niin hankalaa kun hiukset tulevat silmille. Nämä voi sitoa ponnariksi tai leteiksi. Ja lakkia haluan pitää talvella tai pipoa.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Kyllä hiusten kanssa on hommia,vaikka mulla lyhyet hiukset. Ovat niin ohuet, etteivät tahdo pysyä kuosissa. Käytän nykyään lakkaa paljon,että pysyisiät.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Tätiruskea

Minua kampaaja yrittää aina suostutella leikkaamaan ihan lyhyen tukan, kuulemma sopisi niin hyvin. Mutta kun en vain osaa olla sellaisella, tunnen itseni jotenkin alastomaksi. Kai se on vähän sekin, mikä sopii kokonaisuuteen ja tyyliin.

Maire

Tänään nyt myöhemmin iltapäivällä kampaajalle...laitan ainakin raitoja  8)   
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Nyt on hiuksissa totuttelemista  :-X mies kyllä tykkäsi näistä. Huomattavasti vaaleammat!
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Nyt kun pesin eka kerran hiukset niin pitäisi saada joku värillinen raita tuohon eteen. Katon kuitenkin vielä jonkin aikaa. Kun kampaajalla laitettiin vain värinpoistoraitoja, niin edestä liian valkoiset hiukset, jos ei sitten totu ja millaiselta näyttää juurikasvun myötä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Matilda

Minun hiukseni ovat tällä hetkellä täydellinen katastrofi. Viime kesänä intouduin haaveilemaan noista fantasiaväreistä, jotka nyt ovat suurta muotia. Laitoin sitten tukkaan turkoosinväriä, mutta siitä tuli niin (miehen mielestä) kaamea, tumman homeen värinen, (vaikka minun silmilleni se oli mystisen metsän varjon viheriä) että mies kehoitti värjäämään koko tukan mustaksi.
Tytär kuitenkin tuli apuun. Haki kaupasta kirkkaan sinistä väriä ja värjäsi äidin tukan uudelleen. Ja komea siitä tuli, olinpa upea sinipää jonkin aikaa. Ihan kuin merenneito.

Mutta valitettavasti vain jonkin aikaa. Väri huuhtoutui muutamassa pesussa pois ja siitä alkoivat ongelmat. Värjäys kun piti aloittaa blondaamalla ensin tukka vitivalkoiseksi, jotta siniväri siinä kunnolla sitten näkyisi.
Blondaus turmeli tukan rakenteen, pilauksen viimeisteli kahden viikon etelänmatka, jossa se paloi kuumuudessa.

Nyt valkaistu osuus tukasta on karmeaa takkua, jota ei selväksi saa millään ilveellä. Ainut apu on odottaa, että valkaistu osa kasvaisi pois ja pääsisi taas kampaamaan tukkaa. Mies sitä mukaa leikkaa tukkaani lyhyemmäksi kun se kasvaa. Muutama sentti vielä on odotettavaa.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Maire

Aika rohkea valinta. Minä olisin laittanut sellaiset pienet palmikot koko päähän, mutta jäi laittamatta. Pojat jo valittivat, että älä äiti ainakaan rastahiuksia laita. Mulla hiukset vaikuttavat niin mielialaan. Mutta myös helpolla pitäisi päästä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Matilda

Hiuksiin liittyy paljon mystisiä uskomuksia. Ja uskonnollisiakin vaatimuksia joskus.

Kerran olin vähän aikaa (onneksi jäi vähäksi se aika) sellaisessa kristillisessä yhteisössä, jossa oli lakina, ettei miehillä saa olla pitkiä hiuksia, riivajahenget kun silloin valtaavat! Vedottiin Paavalin kirjoituksiin. Siinä vain oli semmoinen outo juttu, että samassa yhteydessähän Paavali edellyttää naisilta pitkiä hiuksia, mutta sitä ei siinä yhteisössä huomioitu, Naiset saivat leikata hiuksensa vaikka miten lyhyiksi, eikä siinä mitään lakia ollut. Kysyinkin siitä ristiriidasta yhdeltä johtohenkilöltä, mutta hän vain huitaisi huomautukseni nauraen syrjään.

Siinä yhteisössä oli paljon muutakin omituista, joten aika pian karistin sen tomut jaloistani ja lähdin pois.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Maire

Nuo hiukset ovat muutenkin erikoinen asia. Kun rukoilen ihmisten puolesta, niin usein näytetään kuvia. Niin sitten mun on pitänyt opetella ymmärtämään, mitä Herra niillä kuvilla tarkoittaa. Jos esim näytetään, että hiukset jotenkin muuttuilevat kuvassa..ovat pitkät ja lyhyet tai oikein pörröiset tms, niin sillä Herra ilmaisee, että on mielenterveysongelmia.Myös unissa ja näyissä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Mulla on vaalennettuja raitoja hiuksissa ja niiden takia laitan runsaasti pesun jälkeen erilaisia hiushoitoja. Muuten ovat hiukset huonossa kunnossa.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Matilda

Raamatun nasiirit eivät leikanneet tukkaansa eikä partaansa. Kun ajattelee miten vahva hiuslaatu sen maantieteellisen alueen ihmisillä on, niin ne on olleet melkoisia kuontaloita niillä pyhillä miehillä. Nykyäänkin Intiassa on jotain guruja, joilla on monta metriä pitkät tukat ja ovat aika hurjan näköisiä. Niin että kristillisessä taiteessa on Johannes Kastajat ja muut nasiirit kuvattu ihan liian siisteiksi ja vähäkarvaisiksi.

Hiuksiin liittyviä väärinkäytöksiä nykyaikana tuo Sofi Oksanen hyvin Norma -kirjassa esille. Köyhiä naisia hyväksikäyttävää hiuskauppaa ja siihen liittyvää rikollisuutta. Sitä kirjaa ei oikein kriitikot ole arvostaneet niin kuin Oksasen muita kirjoja, mutta minusta se oli Oksasen kirjoista paras. Siinä kun on se päähenkilön ylettömän hiuskasvun fantasia-elementti. Olen yleisesti ihan fantasia-friikki ja realistisen kerronnan sekaan lisätty fantasia on minusta älyttömän hienoa tarinatapa.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Maire

Oksasella muuten komea hiuslaite...mutta on siinäkin laittamista ja juuri täytyy hoitaa. Ja miten sellaisten hiusten kanssa voisi urheilla ja kova hikikin tulee varmaan päähän. Mutta komeat ovat hiukset ja sopivat hänelle.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Matilda

Ei taida Sofi mikään kova urheilijatyyppi ollakaan. Kirjoittajakoulussa kuulemma lintsasi kaikki liikuntatunnit.
Mutta tukka on komea ja sopii hänen imagoonsa. Minä olen ihmetelly, miten sen kanssa voi nukkua. On myöntänyt, ettei ole kaikki se hänen oikeaa tukkaansa vaan siihen on lisätty keinohiusta. Nimenomaan keinohiusta, hän ei ole aitohiuskauppaa kannattanut, syystä, jotka selviävät Norma-kirjasta.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Maire

Jos olisin laittanut niitä pieniä palmikoita päähän, olisin halunnut lisäksi kirkkaan oransseja lettejä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.