Kirjavinkit

Aloittaja Tätiruskea, 30.07.2019 23:46

« edellinen - seuraava »

Tätiruskea

Luin nuoren kirjailijan Paula Nivukosken esikoisteoksen Nopeasti piirretyt pilvet, ja se tempaisi mukaansa. Kertoi isokyröläisen naisen tarinaa 20- luvulta, ja pohjana oli kirjailijan oman isoäidin tarina. Perheen isä lähtee Amerikkaan leveämmän leivän perässä, ja jättää vaimon selviytymään yksin rankoissa olosuhteissa. Kirjan kieli on ihanan aitoa pohjalaismurretta, ja asenteetkin tuttuja. Jotenkin ihan hykerryttävä lukukokemus!

lilli

Hei Täti ruskea😃 On niin ilo löytää hyviä kirjoja. Olen saanut itsekin rohkaisua jonkun kirjan kautta. Tai sitten siinä voi samaistua johonkin elämän tarinaan joka nostaa tunteet pintaan. Kirja vinkkejä hyvä saada. Löysin kirjaston poistomyynnistä runokirjan: Anna-Mari Kaskisen "Olet minulle rakas. " Siinä sellaista puhdasta herkkää rakkautta joka siunaa.  Ja upeita akvarelleja. Olin joskus rukoillut: Herra haluaisin vielä tämän  rikkinäisen ja kyynisen maailman keskellä kuulla aidosta rakkaudesta. Runot kertovat aidoista kohtaamisista, kuinka toinen voi tuoda valon ja toivon elämään. Uskollisen rinnalla kulkemisen, ystävänä tai rakastettuna. Eikä sen hyvän tarvitse loppua kuolemaan, koska uskon kautta se on vain ovi ikuiseen kotiin😍 löytyisiköhän jostain vielä?

Tätiruskea

Olen myös pitänyt kovasti Anne-Mari Kaskisen runoista ja lauluista, niitä kirjoja olen usein antanut lahjaksikin. Jokin runo on aivan erityisesti koskettanut sielua jossain tilanteessa!
Kyllä rakkauden löytymiseen täytyy uskoa! 😊

Leena

Anna- Mari Kaskinen koskettaa varmaan monia.
Riparilaiset käsittääkseni laulavat virttä 517: Herra,kädelläsi asua mä saan....
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Miranda

Sitten kun kirjastot joskus avautuu, mietin jo etukäteen hyviä hengellisiä kirjoja, jotka on mun kohdalla vielä lukematta! Erityisesti suomalaisilta kirjoittajilta. Nyt saa suositella!  :)

Anniina

Lainaus käyttäjältä: gerbera - 05.05.2020 09:39
Sitten kun kirjastot joskus avautuu, mietin jo etukäteen hyviä hengellisiä kirjoja, jotka on mun kohdalla vielä lukematta! Erityisesti suomalaisilta kirjoittajilta. Nyt saa suositella!  :)

Taitaa olla niin, jotta kirjastot aukeavat tänään.

Pysähdyin miettimään, millaista kirjaa tykkäisit lukea - vaikeaa ehdottaa, kun ei tunne toista, jotta ei menisi ihan pieleen.

Tämä mies ei ole suomalainen, mutta kirjojansa on käännetty suomeksi - näitä saa varmaankin kaukolainana tilata, jos ei asu pääkaupunkiseudulla. Tai: on näitä varmaan muidenkin maakuntien kirjastoissa.

David Wilkersonin tuotantoa:

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Sdavid%20wilkerson__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt

No, sitten tuli mieleeni myös yksi suomalainen, noin 100-vuotiaaksi elänyt Hilja Aaltonen:

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__SHilja%20Aaltonen__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt



KR 1933/-38
1Joh. 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

Miranda

Kiitos, varsinkin kirjoittajana naisnäkökulma kiinnostaa! Täällä missä itse asun, kirjastotoiminta alkanee ensi viikolla. (Suunnittelevat vielä käytännön toteutusta) kunnes kesäkuussa oikeasti avautuvat kokonaan. Katsotaan. Kun pääsen kirjastoon, lainaan hengellistä kirjallisuutta, sitä oon kaivannut. Jotain lempeää ja rakkaudellista kirjaa haen, sellaista voimakirjaa elämän tyrskyihin.

Maire

Hilja Aaltonenhan on myös tehnyt paljon lauluja!
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Anniina

Lainaus käyttäjältä: Maire - 06.05.2020 10:47
Hilja Aaltonenhan on myös tehnyt paljon lauluja!

Tässä on konserttitaltiointi  Hilja Aaltosen lauluista: Avoin taivas - Nina Åström - 27.9.2013 Helsingin Vanha kirkko

https://www.youtube.com/watch?v=9tOXWU6kT6w

KR 1933/-38
1Joh. 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.