Tyyli

Aloittaja Mama, 10.03.2017 20:32

« edellinen - seuraava »

Mama

Miniä tilasi minulle nettikaupasta aivan ihanan puhelimenkuoren, pelkkää glitteriä, hopeanvärinen ja suljetaan perhosella! Siitä taas aloin miettiä tyyliäni, miksi löydän itseni vuodesta toiseen urheilukaupasta! Olen monesti päättänyt vihdoin tulla aikuiseksi ja siirtyä naiselliseen tyyliin, kauniisiin naisellisiin vaatteisiin...kotona sitten laitan ne kaappiin henkarille!  Nyt sängylläni on isohko kasa laadukkaita kauniita vaatteita lähdössä kirpparille, etteivät mene ihan hukkaan tuolla komerossa!  Tiedän että olisi Herrallekin kunniaksi pukeutua kauniisti!  On vain niin mukavaa tässä elämäntilanteessa vetää ne rakkaat pitkikset ja huppari päälle! Sen verran olen yrittänyt että ainakin vaihtelen korviksia ja erilaisia huiveja puseroiden ja kapeiden mustien housujen kaverina. Huiveja omistan sentään aika runsaasti!

Matilda

Olet näköjään hengenheimolainen, Mama. Minullekin käy, että silloin harvoin, kun hankin jotain tyylikkäämpää vaatetta, ne jäävät enimmäkseen kaappiin unohtumaan.
Minä olen kyllä antanut itselleni jo luvan pukeutua niin, kuin itsestä hyvältä tuntuu. Oloasuja, fleesejä, kerrastoja, yöasuja, joustavia ja väljiä verkkareita aamusta iltaan. Sitten kun menee johonkin, minne on pakko huolitellummin pukeutua, niin on niin outo ja kiusallinen olo että tuntuu ettei edes osaa olla.

Huivit on kyllä hyvä keksintö. Niillä saa helposti arkisempiin asusteisiin juhlavampaa tuntua. Minullakin on melko läjä erilaisia huiveja. Niitä on niin helppo ostellakin, kun ei tarvitse sovitella.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Mama

Kun lapset lähtivät pesästä, jäi kotiin monta tietokone ym pöytää ja tuoleja. Omat tavarani ja vaatteeni olin tunkenut tosi pieniin kameroihin tai pikemminkin hyllyihin!  Kerran eksyimme vahingossa huutokauppaan jossa myytiin  vanhan kartanon huonekaluja. (Ei oo harrastettuaikaisemmin huutokauppoja) Koska tuolla paikkakunnalla oli vain muutama ostaja ja tavarat pakko myydä , hinnat jäivät todella pieniksi! Kun päivä oli lopussa, huomasimme omistavamme neljä hienoa antiikkikaappia ja hienon vanhan pöytäryhmän useina tuoleineen ! Meni vähän pää sekaisin!  Kun sitten saimme ne vaivalla raahattua kolmanteen kerrokseen millintarkasti ovesta sisään, alkoi palapeli hahmottua mielessäni! Ei auttanut kuin taas tilata muuttoauto ja raahata vanhat koulupöydät ym alas ja kirpparille tms. Siinä vaiheessa olin jo mitannut ja  todennut että Herra oli kalastanut kotimme ihan täydellisesti uudeksi! Kaapeille löytyi paikka ja tarve! Erityisen paljon olen iloinnut omasta leveästä ja huippukauniista vaatekaapistani!! Kaikki käyttövaatteeni mahtuvat siellä väljästi roikkumaan kuin "walking closetissa"!en olisi itse keksinyt hakea meille vanhaa, vaikka  minähän aina haaveilin vanhoista tavaroista ennen lapsia! Herra muisti!