Ilo

Aloittaja Leena, 06.09.2019 12:21

« edellinen - seuraava »

Leena

On ihmisiä, jotka ajattelevat, että usko vie viimeisenkin ilon.
Onko niin, että me uskovat annamme tällaisen käsityksen,?
Varmaan löydät asioita,  jotka tuovat iloa, on iloa perheestä...terveydestä, hyvistä ystävistä, kodista...luonnosta,nyt syksyn värit loistossaan
Minulle on ollut ilo uskolliset ystävät vaikeuksien aikana.
Tänään puhun muutaman näkökulman ilosta, joka on meille kaikille tarkoitettu.

Kun Jeesus syntyi, paimenet olivat työssään, vartioimassa laumaansa.
Siihen heidän työnsä keskelle tuli viesti näkymättömästä maailmasta
Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Herran enkeli, ja Herran kirkkaus ympäröi heidät.
Pelko valtasi paimenet, mutta enkeli sanoi heille: Älkää pelätkö. Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon kaikelle kansalle.
Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus Herra.

Tämä Ilouutinen koskee meitä kaikkia.
Jumalan rakkaus meitä kohtaan on niin suuri, että hän haluaa jokaisen meistä pääsevän hänen yhteyteensä ja taivaan kotiin.
Siksi hän ei säästänyt ainoaa Poikaansa, vaan lähetti tänne ihmiseksi kärsimään ristinkuoleman meidän puolestamme

Jeesus ylösnousemuksensa jälkeen avasi opetuslasten mielet ymmärtämään pyhiä kirjoituksia.
Hän sanoi heille: Näin on kirjoitettu: Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja nousta kolmantena päivänä kuolleista,
ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
Tämä on ilouutinen
kun me tunnustamme syntimme, saamme ne anteeksi, koska Jeesus on kuollut puolestamme.
Tunnemme Sakkeuksen Raamatusta.
Hän oli publikaanien esimies ja hyvin rikas.

Hän asui Jerikossa.
Luuk. 19 kertoo, että Jeesus kulki Jerikon halki.
Sakkeus kiipesi metsäviikunapuuhun nähdäkseen Jeesuksen.
Tultuaan sille kohdalle Jeesus katsoi ylös ja sanoi: Sakkeus, tule kiireesti alas. Tänään minun on määrä olla vieraana sinun kodissasi.
Sakkeus tuli kiireesti alas ja otti iloiten Jeesuksen vieraakseen.
Jeesus oli kulkemassa kaupungin halki tehden matkaa kohti Jerusalemia, ristiinnaulitsemista.
Kuitenkin yhden ihmisen asia oli niin tärkeä, että käynti hänen kodissaan oli matkalla. aivan määränä.
Ihmiset paheksuivat Jeesuksen menoa vieraaksi.
Kuitenkin Sakkeus sai kokea pelastuksen.
Jeesuksen käynti hänen luonaan muutti hänen elämänsä.
Hänelle tuli halu auttaa köyhiä. Ja mitä hän oli liikaa perinyt veroja, hän palautti nelinkertaisesti. Sakkeus otti iloiten Jeesuksen kotiin.
Tuhlaajapojan kodissa järjestettiin ilojuhlat. Kun tuhlaajapoika palasi kotiin. Poika puettiin kokonaan uusiin.
Jeesus kantoi meidän kaikkien tuhlaajien synnit, me saamme puhtaat vaatteet, kun palaamme .
Jeesus opetti, että taivaassa iloitaan yhdestä syntisestä, joka kääntyy, enemmän kuin 99 hurskaasta, jotka eivät ole parannuksen tarpeessa.
Opetuslapsiaan Jeesus kehotti iloitsemaan siitä, että heidän nimensä on merkitty taivaan kirjaan.
Vaikka me olemme vielä matkalla, meidän nimemme on jo taivaan kirjassa, minne olemme matkalla.
Ilm.3
Jeesus sanoo: minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.
Jeesus on meidän sydämemme ovella odottamassa, että pääsee meitä  pelastamaan,

Eikö tämä ole meidän todellinen ilo
nimi taivaan kirjassa
taivaan valtakunnan kansalaisuus
siellä loppumaton ilo, ei enää kuolemaa ei kipua, ei tuskaa

Pietari kirjoittaa 1.kirjeessä:
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä. Suuressa laupeudessaan hän on synnyttänyt meidät uuteen elämään ja antanut meille elävän toivon herättämällä Jeesuksen Kristuksen kuolleista. Siksi te riemuitsette, vaikka nyt jouduttekin jonkin aikaa kärsimään monenlaisissa koettelemuksissa. Koettelemuksissa teidän uskonne todetaan aidoksi, ja siitä koituu Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä ylistystä, kirkkautta ja kunniaa.
Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet,
häneen te uskotte, vaikka ette häntä nyt näe,
ja te riemuitsette sanoin kuvaamattoman, kirkastuneen ilon vallassa, sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
Saavutamme ilon, jota ei nyt voi sanoin kuvata.

Pidetty Vaasan kirkossa 5.9.2019

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16