Mitä seurakuntayhteys teille tarkoittaa?

Aloittaja VeliT, 12.09.2019 17:16

« edellinen - seuraava »

VeliT


Mitä seurakuntayhteys teille tarkoittaa?

Itse olen ollut pitkään uskossa, mutta ihmisten suhteen epäluottavainen. Olen ottamassa ensimmäisiä askeleitani kohti seurakuntayhteyttä.

Leena

Kun kokoonnutaan, niin saamme yhdessä rukoilla, lukea ja pohtia Raamatun sanaa. Viedä Herralle asioitamme toinen toisemme puolesta. Vahvistaa omaa uskoa.
Nämä omia kokemuksia raamattupiirissä.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Oikean asian puolesta

Hmm. Mielenkiintoinen ja erittäin ajankohtainen kysymys!

Itse olin pitkään poissa seurakuntayhteydestä, minulle valehdeltiin ja loukkaannuin. Jätin silloisen seurakunnan ja olin aika pitkään "omillani", kyllä sekin vahvisti uskoa. Kuitenkin kun vuodet vieri, tuntu että tässä on niin yksin näiden hengelliseten asioiden kanssa, että tarvisi kanssa sisaria/veljiä joiden kanssa keskustella Raamattuun liittyvistä asioista ja joiden kanssa voisi käydä olosuhteitaan läpi niin että neuvot olisi hengellisiä.

Kävin muutamassa seurakunnassa, ja en kokenut sitä rakkautta kaikissa seurakunnissa, koska valitettavasti moni seurakunta on liian maallistunut ja miellytetään enemmän ihmistä kuin Jumalaa.

Sitten kävin Elämänsana seurakunnassa ja itse koin oloni hyväksi siellä. Vastaanotto oli rakkaudellinen, eikä minua jätetty yksin nurkkaan istumaan ja tunsin että Herran henki on läsnä. Voin sitä suositella ja Pyhänhengen iltoja jos lähellä sattuu olemaan.

Mutta ihmiset on aina ihmisiä ja siksi hakeudun itse tietoisesti sellaisten uskovaisten seuraan joista uskon näkee ja kokee ja olen huomannut, että kun Herra ohjaa näitä ystäviä niinn harvoin tapahtuu mitään ikävää ja voin luottaa heidän olevan uskollisia ystäviä.

Mutta suosittelen seurakuntayhteyttä, se vahvistaa uskoa ja auttaa löytämään seuraa, samasta elämänkatsomuksesta mikä on tässä ajassa tärkeää. :)

Siunausta ja kerro jos oot löytänyt oman seurakunnan jossa viihdyt?

Anniina

Seurakuntayhteys on sitä, kun sunnuntaisin ja toisinaan muinakin päivinä kokoonnumme yhteen Jumalan sanan kuuloon.

KR 1933/-38
Matt. 16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

Uudesta testamentista käy selville myös se, että seurakunnassa tulee olla vanhimmat, paimenet ja palveluvirat.

Veikkaan arasti, jotta seurakuntaneuvosto voisi olla vanhimmat, paimenet voisivat olla pastorit ja palveluvirat voisivat olla vaikkapa diakoniatyöntekijät.

1.Korinttolaiskirje:
12:28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.


Ap.t. 14:23 Ja kun he olivat valinneet heille vanhimmat jokaisessa seurakunnassa, niin he rukoillen ja paastoten jättivät heidät Herran haltuun, johon he nyt uskoivat.

Efesolaiskirje:
4:11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,

Mutta aina ei tarvita kokoontumista varten järjestäytynyttä seurakuntaa.


Matt. 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

Tämä on todella ihana asia.

KR 1933/-38
1Joh. 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.