Täydet vaatekaapit

Aloittaja Maire, 13.10.2019 09:52

« edellinen - seuraava »

Maire

Onko muilla samanlaisia ongelmia. Vaatekaapit ovat täynnä vanhoja sopimattomia vaatteita. Mutta monet kuin uusia eivät kuluneita, huonoja. Mulla iho on sillai ongelma, ettei vaatteitten saumat saa hangata etenkään kainaloihin..iho ärtyy. Aamulla sitten valkkaan , mitä yleensä pystyy laittamaan päälle.
Vaasassa ei ole lähetyskirppistäkään, mihin voisi viedä vaatteita . Sitten puhutaan kierrättämisestä :P ::)
Kuulostelen mihin yksi ystävä vie vaatteita Seinäjoella, jos kuljettaisin sinne. Aina voin käyttää maalausrättinä ja tehdä matonkudetta. Nyt kolmesta hyllystä tuli 5 isoa muovipussillista.
Menen hyllyt läpi ja sitten henkarikaapit. Käsilaukkuja vähennän, koska kuitenkin vaihtelen vain määrättyjä laukkuja.
Tarvitsen paljon mökkivaatteita ja koirien kanssa liikkumiseen. Sekin on vaihtunut, mitä vaatteita tarvii. Yhdessä huoneessa just näitä vaatekasoja, kun vaatteet eivät sovi kaappiin. Puolipitoisia onkin hankala niihin laittaa. Lisäksi tarvin agiin ja koiraurheiluun vaatteita. Ennen tarvin ratsastamiseen.
Pitäisi paljon useammin käydä vaatteita läpi. Sehän tässä ongelma..jos jatkuvasti laittaisi pois, ei kertyisi turhaa...mutta sitä ajattelee, jos vielä käytän.
Vielä ongelmana on kirjat. Jättäisin kaikki asiapitoiset ja hengelliset kirjat..romaanit laittaisin pois. Mihin niitäkin poistaa. Antikvariaatitkaan niitä ei halua.
Kuitenkin pääsin alkuun tässä projektissa. Kun neljäkymmentä vuotta asunut samassa talossa niin tavaraa kertyy. Pölyjen kanssakin helpompaa kun tavaraa saa pois.
Lisäksi kenkiä. Mulla on pari numeroa suuremmat kengät kuin nuorempana. Jalkapöytä laskenut sen verran ja usein saattaa olla jalat turvonneet. Pienet kengätkin olisi hyvä saada jonnekin.




Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Ihan samanlaisia ongelmia. Kaapit täynnä tavaraa, sellaista, jota en ole käyttänyt moneen vuoteen.
Ongelma on juuri tuo,että ovat ehjiä,vähän käytettyjä. Pitäisi löytää sellainen jatkopaikka, että tulisivat hyötykäyttöön.
Edellisestä muutosta yli 22 vuotta. Silloin tultiin tähän pienempään, niin tavaroita vähennettiin. Mutta nyt on karttunut.
Kyselenkin tässä, onko jollakin tietoa sopivasta paikasta, mihin voisi tavaraa lähettää/antaa?
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

Seinäjoellakin oli se paikka, josta olin kuullut, lopettanut. Ilmeisesti vuokrat jo niin kalliita, ettei kannata pitää ja vapaaehtoisia työntekijöitä ei juuri ole.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Tätiruskea

Meillä päin on kyllä pelastusarmeijan kirppis, mihin voi viedä, ja olen sitä paljon käyttänytkin. -Kiusaukseni on uusien vaatteiden ostelu, ja usein vielä sellaisten mihin ei oikein olisi varaakaan. Olen yrittänyt päästä siitä eroon, mutta joskus aina sorrun. Sitten on tekemistä maksella laskuja.. Yritän ostaa kestäviä ja hyviä vaatteita ja välttää kertakäyttömuotia, enkä oikein pysty pitämään tekokuituja. Kunpa edes ei lihoisi ja laihtuisi, niin vaatteetkin sopisivat kauemmin.

Maire

Tuo kropan mallin vaihtelu just hankalaa onkin, eikä sitä liho ja laihdu joka kerta samalla tapaa. Mulla on jotenkin elämäkin muuttunut niin, että tarvin mökki-, urheilu-, ulkoiluvaatteita enemmän. Sitten töitten siirtelyssä ja maalaamisessa aina vaatteet ovat maalissa...siihen laitan aina huonoimmista huonoimmat vaatteet , mutta nekin täytyy olla mukavat päälle. Koirien kanssa myös vaatteet likaantuu. Sitten kaupunkivaatteet ovat asia erikseen. Haluaisin niin leikkimielisyyttä pukeutumiseen.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Mama

Tää on mulle oikein mieliaihe! Olen niin monta vuotta joutunut karsimaan  vaatteita kaapista , varsinkin tällaisessa kerrostaloasunnossa, jossa tosi minimaaliset komerotilat!  Joka syksy ja kevät teen sen. Voi sitä ihanaa fiilistä kun se on tehty! Availen kaappiani pelkästä ilosta ja helpotuksesta!  Onneksi samalla kadulla kirppari Toivon tähti. Sinne vien vaatteet , toivottavasti jollekin kelpaa! Nuo kropan muutokset kyllä vähän hankala juttu. Laitan joskus sopimattomat, mutta joista tykkään  , johonkin toiseen kaappiin odottamaan parempia aikoja!  Yleensä toiveajattelua!