Kristillinen tanssi

Aloittaja Miranda, 11.05.2020 20:08

« edellinen - seuraava »

Miranda

Otan aiheeksi kristillisen tanssin. Onko kenelläkään kokemusta näistä: gospel-lattarit tai pyhä tanssi? Kotiseurakuntani järjestää näköjään pyhää tanssia. Itse en koskaan ole kokeillut kumpaakaan, mitä nyt Bibliodraamakurssilla oli kerran piiritanssi. Esim. Psalmissa 150 mainitaan ylistäminen tanssien ja soittaen.

Maire




Tv7:ssä näkyy noita ylistystansseja. Itse ylistän mielelläni lipun kanssa, kun olen niin huono laulamaan. Eiköhän Herraa saa ylistää jokainen niin kuin haluaa. Davidista sanottiin, että hän ylisti kaikin voimin tanssimalla, kun liiton arkkia kuljetettiin.
2. Sam. 6:14

Ja Daavid hyppi kaikin voimin Herran edessä, ja Daavid oli puettu pellavakasukkaan.
1. Aik. 13:8

Ja Daavid ynnä koko Israel karkeloi kaikin voimin Jumalan edessä laulaen sekä soittaen kanteleita, harppuja, vaskirumpuja, kymbaaleja ja torvia.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Mukavaa nähdä sinua taas foorumilla Gerbera :)
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Miranda

Joo, tänne on aina ilo palata keskustelemaan! Tiedustelin rohkeasti pyhän tanssin ryhmään pääsyä. Tilaa on! Näillä näkymin se jopa onnistuu ettei mulla ole mitään muuta menoo päällekkäin. Kokonaan uusi, upea kokemus on tulossa syyskuussa!

Mama

Tosi hienoa että kaikki luovuudenalat valjastetaan Herran käyttöön ja ylistämiseen! Pyhä Henki voi tanssin avulla eheyttää ja hoitaa!  Kun  totut voit Herran edessä tanssia ja kehittää itse omaa tanssia! Se on kaunista Herran edessä!

Miranda

Pääsin kokeilemaan pyhää tanssia syyskuussa! Se oli äärimmäisen kiehtovaa ja hieno kokemus. Mielen levottomuus oli tiessään ja tunsin jonkinasteista rauhaa. Lokakuun kerta jäi välistä mutta marraskuussa meen ja osallistun uudemman kerran!  :)

Miranda

#6
Kiitos Mama vinkistä, olisi todellakin ihanaa kehitellä omaa ylistystanssia musiikin soidessa taustalla!  :) Meillä on pikkuinen koti mutta kyllä täällä silti mahtuu tanssimaan! Pyhän tanssin ryhmä vaihtoi kokoontumispaikkaa. Torstaina kävelymatkaa yhteen suuntaan muistaakseni alle 3 km kirkolle, jossa ryhmä järjestetään. Ilolla oon menossa torstaina, kunhan laiskuus ei iske!