Mitä sydän sanoo?

Aloittaja Leena, 06.07.2021 15:02

« edellinen - seuraava »

Leena

Mitä sydän sanoo?

Tämä kysymys nousi minulle joku aika sitten pohdittavaksi.
Ystäväni auttoi minua eräässä asiassa.
Olin huolissani, tuleeko hänelle ongelmia.
Hän antoi yllättävän vastauksen.
Hän kysyi, mitä minä tekisin, jos hän olisi minun tilanteessani?

Tekisinkö samoin kuin hän teki?

Minulle nousi vahvasti ajatus,että meidän on hyvä miettiä ratkaisuissamme sitä, mitä me tekisimme, kun asettaudumme lähimmäisemme asemaan.

Luuk. 17:10
Niin myös te,kun olette tehneet kaiken, mitä teidän on käsketty tehdä,Sanokaa:me olemme ansiottomia palvelijoita; olemme tehneet vain sen, minkä olimme velvolliset tekemään.

Jeesus sanoo:olemme ansiottomia palvelijoita. Meillä on velvollisuus auttaa toisiamme

Jeesus sanoo, minkä olemme tehneet yhdelle vähimmistä veljistämme tai sisaristamme, sen olemme tehneet hänelle

Mutta ei vain , mitä tekisimme,

vaan mitä sanoisimme,
mikä olisi meidän asenteemme,

tämä antaa meille näkökulmaa ratkaisuihimme

Evankeliumi Matt. 12: 33-37
Jeesus sanoi:
"Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono. Hedelmästään puu tunnetaan.  Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu. Hyvä ihminen tuo hyvyytensä varastosta esiin hyvää, paha ihminen pahuutensa varastosta pahaa. Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."
Nämä ovat meille mittareita.
1.Joh.3
Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
Siitä me tiedämme,että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaiken.
Me tiedämme, ettemme pysty täyttämään  näitä asioita.
Tänä iltanakin me saamme tunnustaa kaiken sen, mikä meitä painaa ja missä teidämme toimineemme väärin.
Vaasan kirkossa 3.6.2021

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16