Pyytäkää

Aloittaja Leena, 24.07.2021 18:40

« edellinen - seuraava »

Leena

Jeesus rukoili lakkaamatta.
Kerran kun Jeesus oli rukoilemassa, eräs hänen opetuslapsistaan pyysi:
Herra opeta meitä rukoilemaan.
Opetuslapsia oli muitakin paikalla, koska Jeesus sanoi heille:
Kun rukoilette, rukoilkaa näin- siis Isä meidän rukous
Jeesus jatkoi :
kuvitelkaa, että joku teistä menee keskellä yötä ystävänsä luo ja sanoo:veli hyvä, lainaa minulle kolme leipää. Eräs ystäväni poikkesi matkallaan luokseni eikä minulla ole tarjota hänelle mitään
Toinen vastaa:älä häiritse minua. Ovi on jo lukossa ja minä olen nukkumassa lasten kanssa.

Jeesus sanoi vielä:vaikka hän ei nousisi antamaan toiselle leipää ystävyyttään, hän kuitenkin tekee sen, kun tämä hellittämättä pyytää ja hän antaa niin paljon kuin tämä tarvitsee
Ja Jeesus jatkoi vielä: Niinpä sanon teille: pyytäkää, niin teille annetaan, etsikää, niin te löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan.

Kun Jeesus lähetti laajemman opetuslapsijoukon työhön hän sanoi heille:
Satoa on paljon, mutta sadonkorjaajia on vähän. Pyytäkää siis Herraa, jolle sato kuuluu, lähettämään väkeä elonkorjuuseen.
Maire puhui edellisellä kerralla pelloista ja siitä ,miten tarvitaan työntekijöitä eri tehtäviin.
Rukoilijoita muokkaamaan kova maa,että voidaan kylvää,
kylväjiä,kastelijoita, rukoilijoita, että Herra antaa kasvun.

Näihin torstai-iltoihinkin me tarvitsemme rukoilijoita, heitä, jotka etukäteen rukoilevat,että Herra antaa ihmisten sydämiin janon tulla kuulemaan sanaa, vastaanottavan sydämen,
Herra antaa puhujille ja musiikkiin sanat ja sanoman,
rukoilijoita illan aikana,että Herra koskettaa sydämiä,
Illan jälkeen,että Herra antaa kasvun kylvetylle sanalle.

Jeesus on antanut suuret lupaukset pyytäjille, rukoilijoille.
Joh. 14:13-14
Mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi julki Pojassa. Mitä te minuun nimeeni vedoten pyydätte, sen minä teen.
Joh. 15:7
Jeesus puhuu siitä, että me emme saa rukouksiimme vastauksia, jos emme ole hänen varassaan, hänessä.
Vaan
Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen.
Sak. 10:1
Pyytäkää Herralta sateita.

Tällä viikolla olen saanut vahvistuksen pyytämisen tärkeydestä
Ensin yksi rukoilija sai Herralta:
pyytäkää valon lapset
pyytäkää paljon
älkää arkailko
ja vielä hän sai älkää vikoilko, vaan antakaa anteeksi toisillenne.

Ja toiselta henkilöltä Psalmin 28 Daavidin rukousta:
Kuule minun rukoukseni, kun huudan sinua avuksi.
Kiitetty olkoon Herra!
Hän on kuullut avunpyyntöni. Herra on minun voimani ja kilpeni.
Häneen minä luotan.
Tämän psalmin kohdan henkilö kertoi minulle, kun oli saatu rukousvastaus.
Vaasan kirkossa 22.7.2021
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16