Perusta

Aloittaja Leena, 07.08.2021 16:00

« edellinen - seuraava »

Leena

Monet luonnon ilmiöt ovat koetelleet rakennuksia eri puolilla maailmaa.
On alettu puhua entistä enemmän rakennusten oikeanlaisesta rakentamisesta ja perustuksista.

Jos maaperä on savista, niin rakentaminen on haasteellista, että saadaan rakennettua kestävälle perustalle.

Jeesus piti vuorisaarnan vuorella.
Puheensa lopussa hän sanoi:
jokainen, joka kuulee nämä sanani ja tekee niiden mukaan, on kuin järkevä mies, joka rakensi kalliolle.
Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, mutta se ei sortunut, sillä se oli rakennettu kallioperustalle.
Jokainen, joka kuulee nämä sanani mutta ei tee niiden mukaan, on kuin tyhmä mies, joka rakensi talonsa hiekalle. Alkoi sataa, tulvavesi virtasi ja myrskytuuli pieksi taloa, ja se sortui maan tasalle saakka.

Molempiin taloihin satoi ja oli myrskytuuli.
Perusta ratkaisi, että kalliolle rakennettu kesti.

Järkevä on ihminen, joka kuulee Jeesuksen sanat ja tekee niiden mukaan.
Ei siis vain kuuntele, vaan myös tekee.

Jeesus opetti, ettei ihminen voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa.
Jeesus kertoi rikkaasta miehestä, joka sai maastaan hyvän sadon. Hän mietti itsekseen, mitä tekisi. Hän sai niin suuren sadon, ettei se mahtunut mihinkään.
Hän päätti purkaa aitat ja rakentaa isommat niiden tilalle. Niihin hän keräisi satoa itselleen moneksi vuodeksi. Hän söisi, joisi ja nauttisi elämästä.
Mutta Jumala sanoi hänelle:Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin.Ja kaikki, minkä olet itsellesi varannut-kenelle se joutuu? Näin käy sen, joka kerää rikkauksia itselleen, mutta jolla ei ole aarretta Jumalan luona.
On itselleen elävä ihminen kyseessä.

Jeesus puhui,että hän menee valmistamaan asuinsijan Isän kotiin.Että saisimme olla siellä, missä hän on.
Jeesus sanoi:
Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.

Paavali kirjoittaa korinttilaisille:
Te olette Jumalan pelto ja Jumalan rakennus.
Jumalalta saamani armon mukaan olen taitavan rakentajan tavoin laskenut perustuksen, jolle joku toinen rakentaa. Mutta kukin katsokoon, miten rakentaa.

Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus.
Muuta perustusta ei kukaan voi laskea.

Olemmeko rakentaneet elämämme Jeesuksen varaan ja vain Jeesuksen varaan?

Meidän ei tule pettää itseämme. Meidän ei tule ajatella, että olenhan tehnyt paljon hyvää.
Me emme pelastu teoillamme, vaan syntikysymys on ratkaistava.
Syntikysymystä emme ratkaise meidän teoillamme.
Vaan se, mitä Jeesus teki Golgatan keskimmäisellä ristillä.
Siinä on ratkaisu.
Siinä on ainoa ratkaisu.
Jeesus kantoi ristilä meidän syntimme.
Jeesus sovitti ristillä meidät Pyhän Jumalan kanssa.

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16