Ruuan laitto

Aloittaja Maire, 14.03.2017 23:21

« edellinen - seuraava »

Maire

Tälläistä yksinkertaista ruokaa: keitettyjä oman maan perunoita kuorineen, kanttarelleja, orakkaita, broilerin paloja, hopeasipuli varsineen(oli ehtinyt jääkaapissa varsi kasvaa) + luomukermaa, mausteita maun mukaan. Kaikkein maukkaimman kanttarellikastikkeen sain kerran, kun tein sen broilerin paistoliemeen. Kypsennin kokonaisen broilerin uunissa ja siitä otin paistolientä. Olisi kannattanut pakastaa loput paistoliemet. Harmittaa.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Herkullista terveellistä!
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

Mies toi sitten kaksi isoa kurpitsaa. Joku tuttu oli antanut pellolta. Tein eka kerran elämässäni kurpitsakeittoa. Kurpitsa oli niin iso, että kolmanneksen käytin nyt. Kurpitsaa, hopesipulia..keitin pehmeäksi..soseutin ja lisäsin smetanaa, luomukermaa ja ruokakoskenlaskijaa. Tänään aion tehdä lopusta vielä keittoa ja kokeilla mukaan jauhoista perunaa ja porkkanaa. pakastan sitten osan.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Minä tein keittoa perunoista ja porkkanoista. Kuulin jälkeenpäin,että kurpitsakeitto olisikin ollut lapsenlasten herkkua.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

#19
Sienisalaattia leivän päällä
Salaatti:
pakasteesta rouskun paloja, joita pilkoin pieneksi
hopeasipulia silputtuna
kotimaista omenaa paloina
ranskankermaa
pansuolaa

Oli niin hyvää, että ensi kesänä poimin paljon rouskuja
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Hyvät ainekset. Herkullisia varmaan leivän päällä.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

Tein pitkästä aikaa pastaruokaa. Tämä oli kokeilu.
Suolavedessä keitettyä pastaa, joista kaadoin veden tarkasti pois.(ennen aina huuhtelin pastan lämpimällä tai kylmällä vedellä, niin nuorin poika sanoi, että vie vain makua pois)
kastike:
pakastimesta rasia kanttarelleja
pilkottua hopesipulia
nämä kiehautin nesteessä..vähän lisäsin vettä, että sain kiehautettua
sitten kermaa ja lopuksi runsaasti mozzarella, emmentalraastetta
mausteita maun mukaan..mulla pansuolaa
sekoitin kastikkeen pastaan
MAISTUI HYVÄLTÄ
kokeilen vielä joku kerta pelaako perunan kanssa joka pastan tilalla

Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Kyllä on mukava,kun sinulla on sieniä. Ne on erinomaista ruokaa.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Leena

Me saimme yhteisvoimin miehen kanssa tehtyä hernekeiton.
Mies kuori ja paloitteli porkkanat ja sipulit. Herneet olivat lionneet yön yli.
Minä ruskistin jauhelihan jakkaralla istuen. Näin saatiin keitto kiehumaan, ja sitä on nyt useaksi kerraksi.
Tämä on eka kerta kipsin laittamisen jälkeen, kun ollaan oikeasti itse tehty ruokaa.
Kaupan valmiit ruuat ovat olleet käytössä. Jospa tästä päästään normaaliruuanlaittoon vähitellen.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

Itse tehty ruoka on hyvää..minäkin teen tämän tästä hernekeittoa.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Miranda

Tietääkö joku muukin Raamatun ajan keittokirjan? Kirjoittaja Pirkko Jurvelin. Kiva kirja, ajattelin tehdä ainakin taatelikakun ja pari muuta ohjetta päätyy kokeiluun!  ;D

Maire

minulle tulee mieleen vain hunajakakku ja Mooseksen aikainen vilja speltti
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.