Rohkeus

Aloittaja Leena, 24.06.2022 07:31

« edellinen - seuraava »

Leena

Elämme vuoden valoisinta aikaa
Valo on luonnossa enimmillään.
Mutta millainen meidän mieli on?
Miten kohtaamme arjen paineet ja asiat?
Jeesus tiesi 2000 vuotta sitten, millainen meidän arkemme on tänään, kun elämme vuotta 2022.
Jeesus sanoi:
tämän minä olen puhunut teille nyt, kun vielä olen teidän luonanne.
Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken. Mitä olen teille puhunut.
Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista, jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.

Ja jäähyväispuheessa:
Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina, minä olen voittanut maailman.

Kun seurakunta oli syntynyt, alkoivat opetuslapset opettaa.
Pietari ja Johannes olivat puhumassa temppelissä,niin temppelivartioston päällikkö ja saddukeukset olivat suutuksissaan siitä, että apostolit opettivat kansaa ja Jeesuksen ylösnousemukseen vedoten julistivat ylösnousemusta kuolleista.
Apostolien teoissa sanotaan, että neuvoston jäsenet olivat ihmeissään nähdessään heidän rohkeuden, vaikka he olivat oppimattomia miehiä.
Kun apostolit olivat päässeet vapaiksi, he rukoilivat seurakunnan kanssa
Katso nyt Herra, kuinka he uhkailevat meitä.
Anna palvelijoillesi voimaa pelotta julistaa Jumalan sanaa.
Kun he olivat päättäneet rukouksensa, vavahti paikka,jossa he olivat koolla, ja he kaikki täyttyivät Pyhästä Hengestä ja julistivat rohkeasti Jumalan sanaa.
Mietin, mitä meille tuo rohkeus tänään merkitsee.
Tulee ajatus, että emme käpertyisi pieneen turvalliseen paikkaan, vaan olisimme avoimina liikkeellä.
Tätä miettiessäni eilen tänne kirkkoon tullessa nousivat mieleen sanat
anna rohkeutta mennä maastoon tiettömään
sanat löytyivät,
ovat virsikirjassamme 525
anna Kristus rohkeutta
mennä maastoon tiettömään
jossa merkkejä en tunne
vaille vastausta jään
juuri siellä sinuun juurrun
vastuuseen viet laajempaan
taikka suostun vähimmässä
uskollinen olemaan
Siinä se vastaus tuli: ei pelon vallassa paikoillaan, vaan Herran avulla sinne,minne Herra haluaa johdattaa.
Hepr.4:16astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen,jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun kun sitä tarvitsemme

Vaasan kirkossa 23.6.2022
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16