Tänään

Aloittaja Maire, 19.01.2017 11:07

« edellinen - seuraava »

Maire

Moni suosii lähiruokaa siksi, että rakentaa sillä tavalla työllisyyttä lähellä.Jer. 29:7
Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne.

Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Mies soitti mökiltä, että Sunny-pentu katsoo niin himoiten ruokalautasta, kun syövät siellä, että onkohan aamuruoka antamatta. Laitan aina valmiiksi illalla aamuruuan eri astiaan, kun toiset koirat eivät saa aamuruokaa, niin pitää eri tilassa antaa. Olin jatellut, että mies antanut ruuan ja mies ajatellut, että minä olen antanut. Sunny-parka  :-[ Onneksi oli yksi rasiallinen pennun ruokaa mökillä, niin sai pikkuinen aamupalansa.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Kun meillä oli Paavo-koira, niin onnistui ketkuttamaan ylimääräisen ruuan muutaman kerran. Yksi pojistamme oli silloin mökillä ja antanut hänelle ruuan, niin tuli mun luokse...laittoi isot tassut mun olkapäälle ja keikutti päätä. Ajattelin, että mitä yrittää sanoa ja sitten hoksasin, ruoka oli antamatta. Niin sai iso poika ylimääräisen ruuan.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

#18
Elämä on ihanaa, jos sen oikein oivaltaa, sanoo Gloria ja tänään vielä agitreenit ;)
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

tuollaista rentoa luottamuksellista elämäntapaa tarvitsemme ihmisetkin.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Matilda

Tänään on kevätpäiväntasaus.

Wikipediassa sanotaan siitä näin:
"Kevätpäiväntasaus eli kevättasaus on se hetki, jolloin Auringon keskipiste siirtyy eteläiseltä tähtitaivaalta pohjoiselle tähtitaivaalle. Syynä on Maan kiertoliike Auringon ympäri: ennen kevätpäiväntasausta pohjoinen pallonpuolisko on kääntyneenä poispäin Auringosta, kevättasauksen jälkeen taas kohti aurinkoa. Kevätpäiväntasauksen aikoihin yö ja päivä ovat kaikkialla maapallolla osapuilleen yhtä pitkät.
Suomen Lähetysseura on vuodesta 1992 viettänyt Tasaus-päivää kevät- ja syyspäiväntasauspäivänä. Tasaus-päivänä muistutetaan globaalin hyvinvoinnin jakautumisesta epätasaisesti."
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Matilda

Tänään sain kolme kassillista ilmaista ruokaa.  :)  Täällä on sellainen yhdistys, joka hakee kaupoista ylijäänyttä ruokatavaraa ja jakaa niitä vähävaraisille. Tuovat ihan kotiovelle autolla ettei tarvitse mihinkään leipäjonoon mennä seisoskelemaan ja siitä saa sitten auton takaluukusta valita, mitä haluaa ottaa.
Se on iso apu, kun saa ruokalaskua tällä tavalla pienemmäksi.
Lisää Matildan pohdiskeluja kaikkeen uskomiseen liittyvästä voi lukea täältä:  http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/

Maire

Täällä on samanlaista systeemiä. Yhdistys vie  ruokia tarvitseville. Nykyään taitaa olla useampiakin kuin yksi. Hyvä asia, ettei mene haaskiin. Markus8:19 kun jaoin ne viisi leipää viidelletuhannelle ihmiselle, kuinka monta täyttä korillista te keräsitte palasia?" "Kaksitoista", he vastasivat.
20 "Entä kun jaoin ne seitsemän leipää neljälletuhannelle? Kuinka monta koria te silloin keräsitte täyteen palasia?" He vastasivat: "Seitsemän
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.