Kodinkoneet

Aloittaja Maire, 06.04.2017 21:02

« edellinen - seuraava »

Maire

Miehellä sellainen periaate, ettei mitään kodinkonetta jätetä päälle, jos ei olla kotona. Meillä on ollut pari vesivahinkoa astianpesukoneen tiimoilta ja eihän nuo koneet ole muutenkaan luotettavia. Yksi vesivahinko tuli, kun olin omassa pihassa jotain puutarhahommia tekemässä ja asianpesukone poistanut sitten parketille vedet  ???
No eilen sitten laitoin lakanapyykkiä koneeseen(kone oli jo paljon käytetty ja vanha) ja se pesu keskeytyi ja saimme sen sitten jatkamaan pesua ja kävin katsomassa taas jossain vaiheessa, niin kone oli tulikuuma ja pyykkikin niin kuuma koneen sisällä, ettei saattanut koskea. Onneksi oli lakanoita ja pyyhkeitä eikä muita vaatteita. Huuhtelin sitten ne kylmässä vedessä ja laitoin kuivumaan. Mies sanoikin, jos emme olisi olleet kotona ja heti ottaneet sähköjohtoa pistorasiasta pois, niin olisi voinut tulla tulipalo.
Nyt on uusi pesukone odottamassa asennusta, mutta vesijohtoon pitää hankkia joku osa, kun erilainen kone.
Yksi päivä kun laitoin naudanliha kastiketta ja olin menossa mökille, niin ruskistin padassa hellalla lihasuikaleet ja laitoin jonkun ajan päästä uuniin 200 astetta ja uuni pois päältä, kun lähdin. Siellä sitten hautui mureaksi ja söimme myöhemmin iltapäivällä, kun tulimme kotiin. Niin ei ollut uuni päällä, kun olimme poissa kotoa.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Tuntuu siltä,että ihan hyvä on varmuuden vuoksi laittaa koneet käyntiin,kun on itse paikalla.
kuulostaa tosi vaaralliselta tuo eilisillan tilanne teillä,kun kone ja vaatteet kuumeni tuolla tavalla.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Mama

Muistui mieleen tapaus vuosien takaa. Olimme molemmat töissä. Sedän vaimo oli saanut luvan mennä meille odottamaan sairaalan poliklinikkakäyntiä  äidiltä lainatulta avaimella. Kuinka ollakaan, olimme jättäneet hellan levyn päälle! Tulipalo oli tosi lähellä! Herra varjeli lähettämällä meille tämän vieraan!!