Kuntoilusta

Aloittaja Tätiruskea, 19.01.2017 13:31

« edellinen - seuraava »

Tätiruskea

Miksi on niin vaikeaa lähteä salille tai lenkille, vaikka tietää miten hieno olo siitä aina tulee jälkeenpäin? Vai onko olemassa geeneissä määräytynyt ihmistyyppi "sohvaperuna"?

Maire

Yksi syy miksi meillä on koirat.  On pakko lähteä lenkille. Yleensä sitten hyvä mieli, kun tulee lenkiltä. Näitä koiria ennen meillä kääpiökoirakokoisia koiria ja elivät noin 14 vuotiaiseksi ja lenkit olivat lyhyitä. Nyt on sellaisia kavereita, että lenkkeilyä ei ole koskaan liikaa. :D :D
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Mama

On vähän samoja ongelmia, enimmäkseen kylläkin ruokavalion suhteen, kun jäi vähän  suklaaputki päälle jouluna! On ollut senverran kiireistä, että ei ole oikein jaksanut ajatella terveellisyysnäkökohtia! Tahtoo tuo omaminä jäädä järjestettävien asioiden jalkoihin! Olen yrittänyt pelotella itseäni jutuilla sisäelinten rasvakerroksesta ym. Nyt olen kuitenkin saanut motivaatiosta kiinni, mutta senjälkeen kun tajusin että sekin on tehtävä rauhasta käsin! On nojattava  siinäkin Herraan, ilman pelkoa, ilman hätää!  Täydellä luottamuksella päivä kerrallaan . RauhAssa että minä pystyn Hänen avullaan siihenkin!   Sama pätee varmaan kuntoiluunkin, vaikka en ole vielä päässyt niin pitkälle!

Leena

Tätiruskea, kirjoitit just samalla tavalla kuin minä koen,että liikkeellelähtö on aina hankalin vaihe. Kun saa itsensä ovesta ulos,homma on jo voittopuolella.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Maire

Mies lähtee viikoksi matkalle ja mulle jää 3 isoa koiraa lenkitettäväksi. Pakkoliikuntaa tulee. Olen kuntopyörällä ajanut lähes päivittäin ja sen jätän nyt joksikin aikaa pois. Mökillä ulkoillessa pidän kävelysauvat lisäksi.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Tosi vaikea pukeutua lenkille. Muutama aste + , mutta joissain kohdin tuuli. Olin koirien kanssa jäällä pellolla ja metsässä ja vaikka pidin takin auki, niin kova hiki tuli. Vaikea arvioida, mitä laittaa päälle. Ei ole kiva jos on kylmä, mutta ei ole kiva hiota niin, että vaatteet ihan märkiä. Tänään on ärsyttänyt nuo veroilmoitusten teko ja sitten, kun lenkille ei onnistunut vaatteet, enkä ehtinyt/jaksanut maalata.
Mulla olisi Otusten lapsia maalattavana 9 kpl. Tein viime vuonna kolme Otusta(muistuttavat muodoltaan vähän hyljettä). Yksi on kirkas raitainen ja sille teen nyt poikasia ja kaksi tummempaa. Yleensä mieli on parempi ja tasaisempi, kun ehdin tehdä omaa työtäni ja muuta asiat eivät sitten niin ärsytä.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Leena

Kyllä aika mahdoton yhtälö samalle päivälle: veroilmoitus, lenkittäminen hiki päällä ja luovan työn tekeminen.
Mulla ärsytys nousee jo siitä,kun yhdelle päivälle tulee niin paljon asioita, että ei ehdi oikein niitä tehdä.
Liikunta sinänsä vaatii voimia, että sen jälkeen oon väsynyt tekemään juuri mitään.
Tietty ois osattava aika käyttää oikein ja liikunta saatava sopivaan kohtaan. Oon kokeillu muita ajankohtia,paitsi iltalenkkeily on kokeilematta, lisäisköhän se unta?
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Tätiruskea

Mulla reipas lenkki tarkoittaa aina sitä, että sen jälkeen on käytävä suihkussa, pestävä ja laitettava tukka, ja vaihdettava kaikki vaatteet. Tämä siksi, koska hikoan niin helposti. Sekin vähän rajoittaa sitä milloin lenkille voi lähteä.

Maire

Hiuksia en joka hikoilusta pese, kun ne kestävät kuivaa niin kauan ja olen lenkkeillyt nyt usein kerran tai kahdesti päivässä. Muuten peseydyn ja vaihdan kuivat vaatteet.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Maire

Kirjoitit Leena:"iltalenkkeily on kokeilematta, lisäisköhän se unta?" Mulle käy juuri päinvastoin, nukkuminen häiriintyy, jos liikun myöhemmin illalla. Siksi olenkin tykännyt, kun agitreenit ovat klo 17 sunnuntaina kaksi  tuntia + matkat ja koiran kävelytykset. Väsyn senverran agissa että, jos alkaisi esim klo 20, niin hyvästi nukkuminen. Pieni kävelylenkki ei välttämättä niin häiritsisi. Mutta ruokin nuo illalla, niin en sen jälkeen kävelytä, vain iltapissit tarhaan.
Ps. 36:6 
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra.

Oikean asian puolesta

Minulla kyllä ilta liikunta auttaa unensaantiin... Eli kannattaa sitäkin kokeilla :) Myös haluan rohkaista liikkumiseen, mutta tuntien omat rajansa sekä mikä on miellyttävin liikunta muoto. Itse olen kovin nuori vielä mutta minulla on parantumaton sairaus vatsanseudulla, joka estää monta liikuntamuotoa, koska ne aiheuttavat niin suurta kipua. Usein olin niin kiukkuinen etten sitten liikkunut ollenkaan ja paino nousi suhteellisen korkeaksi. Sitten rukoilin Herralta voimia ja päättäväisyyttä koska teemme itse niitä valintoja eikä Herrakaan väkisin meitä liikuta suuntaan taikka toiseen, mutta Hän voi auttaa pääsemään tämän kynnyksen yli.

Eli ihan jo lyhytkin lenkki vaikka sauvojen kanssa on parempi kuin ei mitään, tai tanssahtelu hyvän musiikin kanssa, ei sen ole pakko olla zumbaa tai rääkkiä kunhan tulee tehtyä jotain liikuntamuotoa niin elimistö kiittää. Kyllä siinä usein painokin laskee mutta tärkeintä on seurata terveyttään ja pitää itsestään ja kehostaan huolta. Olemme arvokkaita ja pystymme Herran avulla ihmeellisiinkin asioihin.

Nyt kykenen jollain tasolla kuntoilemaan, mutta kuuntelen tietysti vointia, mutta tein kunnon elämän remontin, ruokavaliot ja muut. En ole ikinä käyttänyt päihteitä mutta erityisesti makea on ollut ongelma! xD

Miranda

#11
Myönnän olevani vähän laiska mitä tulee kuntoiluun. Mun tavoitteena on aloittaa uusi liikunnallinen elämäntapa. Esim. kirjastoon ja kauppaan on kiva pyöräillä. Onneks mies kannustaa liikkumaan ja yhdessä olis tarkoitus käydä taas kävelylenkeillä. Paahtavan kuumia päiviä, ja T-paitojakin pitää ostaa. Usein löytyy joku tekosyy jäädä sisälle. Nyt pitäis ryhdistäytyä ja ulkoilla enemmän. Gospel-lattarit kiinnostais!

Leena

Kuumat päivät kyllä jarruttaa liikkumista.
Nyt on miehen kanssa muutamana aamuna käyty pikkulenkillä.
Juuri niin kuin Oikean asian puolesta kirjoitit, pienikin liikunta parempi kuin ei mitään.
Gerbera, ihan niin kuin kirjoitit,ois oltava keveitä,liikuntaan sopivia asusteita.
Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16

Mama

Kesä yli puolenvälin ja kaikki hyvät rutiinit kateissa!  Selkään sattuu ja pää ei tahdo kääntyä kun niska niin jumissa! Kaikki vain siksi että "kiirettä" ja menoa niin paljon että vain unohtuu sellaiset elintärkeät venyttelyt ja aamujumpat, vaikka eihän niihin niin paljon aikaa menisi! No, tällä viikolla taas yritetään palata ruotuun...