Alkupuhe Vaasan kirkossa 18.1.2018

Aloittaja Leena, 21.01.2018 08:34

« edellinen - seuraava »

Leena

Oletko miettinyt,miten ihmiset toimivat, kun Jeesus oli paikalla?
Katsoivatko he sivusta Jeesuksen toimintaa?
Otan kolme esimerkkiä Raamatusta, 1. verenvuotoa sairastava nainen, 2. kaksi sokeaa ja 3. Sakkeus, miten he toimivat.

Verenvuotoa sairastava nainen
Mark. 5:25-29
Siellä oli myös nainen, jota kaksitoista vuotta oli vaivannut verenvuoto.
Hän oli kärsinyt paljon monien lääkärien käsissä ja kuluttanut kaiken omaisuutensa saamatta mitään apua; pikemminkin hänen tilansa oli huonontunut.
Hän oli kuullut Jeesuksesta, ja nyt hän väentungoksessa tuli Jeesuksen taakse ja kosketti hänen viittaansa.
Nainen näet ajatteli: "Jos pääsen koskettamaan edes hänen viittaansa, niin minä paranen."
Siinä samassa verenvuoto tyrehtyi ja hän tunsi ruumiissaan, että vaiva oli poissa.

Kaksi sokeaa Matt. 20:29-34
Kun he lähtivät Jerikosta, Jeesusta seurasi suuri väkijoukko.
Tien vieressä istui kaksi sokeaa, ja kun he kuulivat Jeesuksen kulkevan siitä ohi, he alkoivat huutaa: "Armahda meitä, Herra, Daavidin Poika!"
Ihmiset käskivät heidän olla hiljaa, mutta he huusivat entistä kovemmin: "Armahda meitä, Herra, Daavidin Poika!"
Silloin Jeesus pysähtyi ja kutsui heidät luokseen. "Mitä haluatte minun tekevän teille?" hän kysyi.
He vastasivat: "Herra, anna meille näkö silmiimme."
Jeesuksen kävi heitä sääliksi. Hän kosketti heidän silmiään, ja samassa niihin tuli näkö. Niin miehet lähtivät seuraamaan häntä.

Publikaanien esimies Sakkeus
Luuk. 19:1-6
Jeesus tuli Jerikoon ja kulki kaupungin halki.
Siellä asui mies, jonka nimi oli Sakkeus. Hän oli publikaanien esimies ja hyvin rikas.
Hän halusi nähdä, mikä mies Jeesus oli, mutta ei pienikokoisena ylettynyt kurkistamaan väkijoukon takaa.
Niinpä hän juoksi jonkin matkaa edemmäs ja kiipesi metsäviikunapuuhun nähdäkseen Jeesuksen, joka oli tulossa sitä tietä.
Mutta tultuaan sille kohtaa Jeesus katsoi ylös ja sanoi: "Sakkeus, tule kiireesti alas. Tänään minun on määrä olla vieraana sinun kodissasi."
Sakkeus tuli kiireesti alas ja otti iloiten Jeesuksen vieraakseen.

Väentungoksesta huolimatta nainen halusi päästä koskettamaan Jeesuksen viittaa.

Sokeat eivät välittäneet ihmisten kielloista,vaan huusivat entistä kovemmin Armahda meitä, Herra, Daavidin poika.

Sakkeus ei antanut tulla pienen kokonsa esteeksi,vaan juoksi edemmäs ja kiipesi puuhun.

Kaikki olivat aktiivisia. Ei kukaan heistä antanut mennä tilaisuuden ohi,kun Jeesus oli paikalla.

Tänä iltana Jeesus on täällä. Hän kulkee , hän on täällä.
Ei menetetä tilaisuuttamme.
Kurottaudutaan Herraan päin.
Ojentaudutaan aktiivisesti Herraan päin.
Jos on tehtävä parannus,tunnustetaan synti ja hylätään. Jeesuksen veri puhdistaa.
Jeesus kutsuu:tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon.
Viedään väsymyksemme,työmme vaivat, kuormamme Herralle, viedään kaikki, mikä meitä painaa,mikä ahdistaa.

Kiitämme, että Jeesus, Sinä kuolit ristillä meidän edestämme. Sinä kannoit meidän syntimme, sairautemme, taakkamme. Me pyydämme puhdista verelläsi meidät synneistämme.
Näet ihmissuhteiden, avioliiton,työn,sairauksien taakat. Sinulle tahdomme jättää ne kaikki,Herra, kosketa ja armahda meitä. Anna meille sinun rauhasi.

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon,että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Joh. 3:16